La multi ani!!!
Ghici cine e sărbătoritul! ;)
ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
În 2018 am primit o solicitare de operare pentru AN 225. Unicul! Cel mai cel! Visul (Mriya) oricărui pasionat de aviație.
Când am văzut cererea, am sărit în sus de bucurie, am fost fericiți (pentru o zi). Din câte știu, eram primul aeroport de la noi care primise o astfel de cerere. Apoi am făcut o mică echipă și ne-am apucat de muncă. Am calculat, am refăcut calculele, am stat și ne-am gândit, ne-am certat, ne-am contrazis, dar până la urmă am stabilit că este clar: AN 225 poate opera la LRCK!
Am fost suuuper încântați! Atunci am postat pe blog asta https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/2018/10/vis-mryia-antonov-225-mryia.html
Am trimis documentele mai sus, pentru aprobare. S-au întors. Le-am refăcut și le-am retransmis. S-a lăsat liniștea.. Am insistat. Ni s-a transmis (neoficial) că nu e momentul pentru o astfel de îndrăzneală. Asta e.. Nu a fost să fie atunci. Tot speram să primim o nouă ocazie care să se concretizeze cu un zbor al AN 225 la LRCK.
Anul trecut AN 225 o operat la Otopeni. Ne-am uitat și noi la poze, la filmulețe. Frumooos! Ce bucurie pentru ei!
Din păcate Visul s-a transformat în Coșmar ieri dimineață. AN 225 care era parcat la aeroportul Gostomel a fost lovit de niște rachete trase dintr-un elicopter rusesc și a fost distrus.
De ce? Pentru că e război.
Așa cum am zis, suntem niște spectatori pasivi la un spectacol absurd și nimeni (UE, NATO, ONU, Crucea Roșie, UNICEF, etc sau toate la un loc) nu face ceva concret să oprească toată nebunia asta!
Se apropie 1 martie dar nu o sa fie ziua Martisorului asa cum nici 24 februarie nu a fost despre Dragobete. In 2022 nicio zi nu mai e ce a fost... In curand o sa vina si 8 martie - nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa mai fie...
Avioane, elicoptere, drone pe flightradar24, explozii, sirene, tancuri, toate transmise in direct la tv, pe fb sau Insta.
Frica, lacrimile, disperarea si rugaciunile civililor ascunsi in subsoluri sau statii de metrou nu apar pe flightradar dar se simt cu radarul inimii, de la mii de km departare...
Noi toti avem cate o parere sau mai multe despre ce se intampla, suntem strategi specializati in tactica militara, dar peste toata vorbaria inutila suntem niste spectatori. Pe scena se joaca o tragedie antica adaptata la vremurile moderne, de un regizor-dictator. Si e atat de dureros sa vezi ca dupa cortina sunt tot felul de oficiali care dezaproba, murmura ingroziti, dar niciunul nu are curajul sa opreasca spectacolul...
sursa desen - https://voxeurop.eu/en/war-in-ukraine-is-not-inevitable-we-journalists-must-stop-suggesting-the-contrary/
GUEST POST
În cele ce urmează o să vă povestesc despre un om care a
decolat de ceva vreme de pe lumea asta, dar în amintirea mea va rămane un
original.
Prima interactiune cu el a fost indirectă, mergeam pe
Primăverii la matușa mea și răsfoiam ceva cărți de Jules Verne, pe filele cărora,
în colț, găsesc desene de avioane de vânătoare...aidoma unor fotografii...
- Cine le-a desenat ?
- Astea...aaaa Mihai, Mihai a lui Tanti Anica..îmi spunea
verișoara mea.
Peste ceva ani, la începutul lui 90 eram un puștan, ca
jumatate din Romania..fan MJ. Pe Mihai îl știam, pentru că venea și mai ne
ajuta la treabă prin curte. Destinul, se pare, nu îi surâsese, și se refugiase
în boema bahică și mizerie. Când se odihnea pe marginea bătăturii, mă fascina
tot timpul tonul și vocabularul lui și îmi dădea cu virgulă, cum poate un om ca
el să ajunga așa.
- Știi ce e aia ?... mă întreabă zâmbind cu ochii spre
cer
-Fum de la avion, zic eu...
- E dâră de condensare...îmi spuse atunci..și pesemne că
dialogul a mai continuat, dar acum nu îmi mai amintesc altceva.
Convenisem ca el să-mi dea orice revistă sau ziar cu MJ
iar eu să îi furnizez materiale cu avioane. La vremea aceea, unchiul meu lucra
la aeroport și aveam reviste din belșug, astfel că trocul meu cu Mihai
funcționa (ce-i drept și Mihai de peste ocean era în vogă, iar Mihai al nostru
găsea materiale pentru mine...).
Omul nostru îmi povestise că el își face singur lunetele
și urmărește avioanele din pod; la
început eram rezervat în a crede, dar într-adevăr, din acoperișul căsuței
ponosite vedeam țigle scoase și un soi de lunete din furtun gros negru
îndreaptate spre nord, est..
Zâmbind îmi amintesc acum că am stricat pentru Mihai un
proiector de diafilm din Polonia și un aparat Kodak (le adusese unchiul meu din
delegație cu aeroportul în anii 80..)
Tot timpul, când ne întâlneam pe stradă, mă intreba: mai
ai ceva ? (vreo revistă, vreun pliant de bord...)
Ani de zile când mergeam la mătușa mea vedeam lunetele în
pod...oare or fi fost bune de ceva..o fi văzut ceva prin ele? Sau o fi fost
totul in mintea lui ?
Acum peste ani, îl vad pe Mihai a lui Tanti Anica primul
spotter și pasionat de aviație pe care l-am cunoscut !
Cer Senin...tuturor !
Bel Air Aviation OY-HML
Zâmbăreții zburători deasupra mării
https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/2022/01/elicoptere-deasupra-marii-negre.html
Să aveți un week-end plăcut!
☺
sursa foto: https://www.helis.com/database/modelorg/Bel-Air-AW139/
Incepand din acest an, pe 15 februarie sarbatorim Ziua nationala a lecturii.
Cine mai citeste in ziua de azi? In conditiile in care totul e pe fugă, informatia este redusa la minim, cand textele de pe fb sau Instagram trebuie sa fie de maxim 4-5 cuvinte si sa fie insotite de fotografii, pentru a atrage atentia, rar mai vezi pe cineva sa mearga la o biblioteca, fara a fi obligat.
Cu toate astea, am fost surprinsa sa constat ca exista multi cititori dornici sa se deconecteze de lumea reala si sa renunte la butonatul mobilului pentru a citi o carte reala, cu pagini de hartie :) Atunci mi-a venit ideea de a infiinta o biblioteca!
Asa se face ca din aprilie 2021 avem aici, pe aeroport, o biblioteca cu carti, reviste, brosuri, pliante, albume foto si CD-uri, cu tematica de aviatie. Am numit-o biblioteca ”Zbor imaginar” si am promovat-o atat in on-line cat si fizic, pe aeroport. Pe blog am creat o pagina dedicata bibliotecii unde postez extrase din carti (cat e permis, avand in vedere drepturile de autor) sau recenzii ale cartilor. https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/biblioteca-zbor-imaginar.html
Biblioteca are o sectiune dedicata cartii vechi, in care avem copii ale unor ziare romanesti din anul 1850, cu caractere chirilice, in care sunt articole despre zborul cu balonul. Ca sa le citim, am facut un curs extra-intensiv de descifrare a caracterelor chirilice romanesti:)) Tot aici sunt carti vechi, de la inceputurile aviatiei, din anii 1904 si 1906, scrise de români si francezi.
Sectiunea dedicata Aeroportului M. Kogalniceanu contine manuscrise cu istoricul aeroportului scrise de fostii Comandanti ai aeroportului din anii '60-'70, albume si CD-uri de prezentare a aeroportului, pliante de la mitingurile aeriene care au avut loc aici pe aeroport si un album de prezentare a acestui blog. In album sunt pagini cu fotografiile cele mai reusite de pe blog si unele sunt impregnate cu miros de kerosen, ca puteti sa vedeti imagini si sa simtiti mirosul unui aeroport :)
O alta sectiune a bibliotecii este reprezentata de beletristica pe teme de aviatie. Sunt romane romanesti si straine, biografice sau de fictiune, despre viata aviatorilor romani si straini iar unele dintre ele au stat la baza unor filme celebre americane (cine nu a vazut filmul Aeroportul?).
Revistele vechi si noi pe teme de aviatie sunt o sectiune aparte a bibliotecii si sunt puse la dispozitia cititorilor atat in biblioteca cat si in spatiu exterior. Sunt reviste vechi romanesti dar si ultimele numere ale unor reviste internationale de aviatie.
In sectiunea dedicata cartii pentru copii sunt cateva lucrari romanesti si o brosura in limba germana cu povestea unei sirene din lacul Constanta (Germania) care vrea sa zboare cu un Zeppelin! Tot aici copiii pot invata cum sa construiasca un avion, impreuna cu o echipa de soricei :)
Am incercat sa satisfacem si dorintele celor care prefera altfel de carti....... si am cumparat carti de joc cu poze ale avioanelor din WW2!
Toata biblioteca este catalogata si pentru majoritatea cartilor sunt puse la dispozitia cititorilor scurte recenzii. Daca ma intrebati câti cititori avem, pot sa va zic ca am simtit nevoia sa tinem evidenta lor intr-un registru ;)
Multumim cititorilor si in special celor care au facut donatii pentru biblioteca!!!
Spor la citit!
Azi e o zi frumoasa, cu soare. Avioanele aterizeaza si decoleaza la LRCK, ca in orice alta zi obisnuita.
Si totusi azi nu e o zi ca toate celelalte.
Vreti sa descoperiti ce se intampla azi si acum la aeroportul Mihail Kogalniceanu? Nu avem nimic de ascuns. E simplu! Urmariti stirile oficiale pe orice post TV sau pagina de fb a autoritatilor.
Transparenta totala!
👍😉
Nu, nu e vorba despre divinitate, ci despre greci!
Dacă nu vine natural, ploaia poate fi stimulată prin însămânțarea norilor cu iodură de argint. Jurnaliștii de la AgroJurnal au filmat, în premieră, unul dintre testele făcute pe aeroportul Mihail Kogălniceanu de Autoritatea Națională de Stimulare a Ploilor. Avioane ale partenerilor greci, care stimulează de ani de zile ploile, au însămânțat norii de deasupra Dobrogei, cu ajutorul unor rachete speciale, iar ploile nu au întârziat să apară.
Am mai scris despre avioanele grecilor (vedeti aici).
Am gasit pe net o imagine frumoasa de la Kogalniceanu, din iunie 1994, cu Tupolevul Tarom YR-TPF (Florea, cum ii ziceam noi). Vreti sa vedeti cum era in cabina unui Tupolev? Am pe blog o poza din 1996 cu două fete la manșă. ;)
Scarile de pasageri sunt celebrele scari rusesti, SPT 114. Am o poza din 1995 cu fetele de la Handling pe scara de imbarcare la avion. Le recunoasteti? :)
Despre avioanele Tupolev ale Tarom, domnul Virgil Teianu povesteste:
sursa: Fb, grup Tarom - ieri, azi, mâine
Cateva documente gasite pe net
In 1979 litoralul nostru era plin de polonezi. Am gasit pe net un filmulet facut de un turist polonez in Mamaia, care surprinde si imagini de pe aeroport, la debarcarea dintr-un Tupolev 154 Tarom.
Sunt doar cateva secunde in care apare avionul, pentru ca atunci pasagerii nu aveau voie sa faca poze sau filme pe aeroportul Kogalniceanu.
Inmatricularea avionului pare ca este YR-TPC. Vedeti de la minutul 5:10.
Blogul e foarte apreciat de colegi, drept dovadă fiind reacția promptă la postări!
Vă multumesc tuturor pentru apreciere și pentru distribuirea informației!
Sincere multumiri pentru cea mai mare fană a blogului (nu dau nume ;)!
Keep in touch!
😁
BBX 304 si BBX 404 callsign Blue Bell
Tipul elicopterelor - Agusta Westland AW139, inmatriculate OY-HVB si OY-HJL
Vedeti cum e sa zbori la bordul unui elicopter spre o platforma de foraj marin in prezentarea
Bel Air Aviation A/S (Danemarca)
CS Medgidia vrea să-și continue seria victoriilor din Challenge Cup
Fetele din Serbia au venit ieri. Iata o poza pe platforma, langa avionul ATR 72, YU-ALU.
Ati zburat cu Air Serbia? Ce ziceti de avioane? Dar de echipaje?
Frumoaaase!
Update 27.01.2022 - Romania a pierdut :(
Azi sarbatorim!!!
In 2022 se implinesc 18 ani de cand am zburat prima data (si ultima?!) cu un Zeppelin. Era la aeroportul M. Kogalniceanu in vara anului 2004.
Zeppelinul D-LZFN facea un tur al Europei de est, pentru promovarea modelului BMW Seria 1 si a facut cateva zboruri deasupra litoralului, in Mamaia - am mai scris pe blog despre eveniment https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/aeronave-deosebite-pe-aeroport.html
Sunteti curiosi ce am primit? Ia
uitati aici ce frumuseti! J
Daca aveti rabdare, cititi cateva chestii interesante despre Zeppelin.
Date tehnice despre Zeppelin http://www.zeppelinhistory.com/rigid-airships-history/zeppelin-nt/
Dirijabilele din clasa Zeppelin
NT au 75 de metri lungime, 14 metri diametru și 19,50 metri lățime. Au
viteza maximă de 125 km/h și pot zbura 900 km fără aterizare sau 24 de
ore. Dirijabilul din clasa Zeppelin NT poate transporta 12 pasageri plus 2
membri ai echipajului sau 1.900 kg de marfă. Zeppelin NT este capabil să
decoleze și să aterizeze pe verticală.
Corpul aeronavei este realizat ca o combinație a unei structuri
triunghiulare rigide din fibra de carbon, conectate cu structuri de aluminiu și
întărite cu cabluri. Coca aeronavei este o celulă de gaz realizată
dintr-un laminat cu trei straturi: unul din Tedlar (PVF), un strat de țesătură
de poliester și un strat de poliuretan. Zeppelin NT are trei motoare, două
laterale și unul pe pupa, care folosesc benzină de aviație. Cele două
motoare laterale se pot înclina și pot fi rotite cu 90° în sus sau cu 30° în
jos și fac ca dirijabilul să fie capabil de decolări verticale. Motorul
din spate alimentează o elice propulsoare și o elice de direcție.
Cabina de pilotaj este echipată cu sisteme avionice moderne și
oferă vizibilitate externă similara cu cea a unui
elicopter. Comenzile de zbor folosesc tehnologia fly-by-wire pentru
a reduce solicitările fizice ale pilotului, precum și pentru a permite
executarea manevrelor de precizie; pilotul folosește un singur joystick pentru
a conduce dirijabilul.
Date despre Zeppelinul D-LZFN, Friedrichshafen https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_NT
Prototipul Zeppelin NT (SN 01), D-LZFN, Friedrichshafen, a fost destinat a fi utilizat pentru
antrenarea piloților pentru zboruri speciale și pentru prezentări.
Incepand din 2005, Friedrichshafen a avut baza în
Jwaneng, un oraș minier
de diamante din sudul Botswanei, unde a efectuat un studiu geofizic în
numele De Beers Prospecting Botswana.
Dirijabilul a fost mutat de la Amsterdam la Cape Town cu o navă
și apoi zburat la Gaborone, unde a fost instalat un gradiometru gravitational care măsoară modificările câmpului gravitațional al Pământului asociate cu
variațiile densității geologice. Tehnologia se bazează pe accelerometre,
iar calitatea datelor este sensibilă la turbulențele și mișcarea asociate, de
obicei, cu instalațiile de aeronave cu aripă fixă. Dirijabilul, care zboară
încet noaptea într-un aer relativ rece, calm, oferă o platformă foarte stabilă
și silențioasă din punct de vedere vibrațional. Datele rezultate sunt
capabile să dezvăluie semnalele gravitaționale destul de slabe asociate zonelor cu kimberlite – o sursă de diamante –
îngropate sub nisipurile Kalahari. Aceasta misiune s-a încheiat la 20
septembrie 2007, când D-LZFN a
fost avariat iremediabil de un vârtej în timp ce era ancorat la catargul
său.
Inmatricularea D-LZFN a
fost data ulterior altui Zeppelin.
Articole
din presa nationala, din 2004
Bucurestiul, vazut din Zeppelin - de Grigore Cartianu, Evenimentul Zilei, Vineri, 2 iulie 2004 https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1264388-bucurestiul-vazut-din-zeppelin.htm
Astazi este cea de-a treia si ultima zi in care pe cerul Bucurestiului mai
poate fi vazut cel mai mare aparat de zbor din lume, Zeppelin NT. Miine, acesta
va zbura spre Constanta, iar duminica si luni va fi oaspetele turistilor de pe
litoral. Aeronava promoveaza imaginea noului autoturism BMW Seria 1 in 10 tari
din centrul si estul Europei.
Zeppelin, un zbor la 75 de ani - Dacian Don - Agenda zilei http://www.virtualarad.net/news/2004/va_n210704_ro.htm
Cum zboara Zeppelinul https://www.youtube.com/watch?v=Lu4YM15yVDw
Pagina
oficiala de fb a Deutsche
Zeppelin-Reederei ZLT Zeppelin Luftschifftechnik 88046 Friedrichshafen https://www.facebook.com/search/top?q=zeppelin%20nt
Filmare cu sosirea Zeppelinului la Arad https://www.youtube.com/watch?v=Pbf5wJfg86k
O fotografie reusita facuta de un spotter in vara 2004 la Constanta. Norocosii au avut ocazia sa
faca o baie in mare si sa aiba deasupra lor... umbra unui Zeppelin. Eu eram la
bord J. https://www.airliners.net/photo/Deutsche-Zeppelin-Reederei/Zeppelin-LZ-N07-100-Zeppelin-NT/634376
Cel mai tare film facut din Zeppelin! Deasupra muntilor acoperiti de zapada, din Zeppelinul de un alb imaculat care era in zbor stationar, coboara pe franghii 3 schiori pe varf de munte. De acolo, pe rand, fiecare porneste in viteza spre poalele muntelui, urmariti din cer de umbra Uriasului! https://youtu.be/ilQxWAK4EGk
Atentie! Postarea aceasta e numai pentru utilizatorii de Instagram! 👀😁
(daca nu ai cont Insta, nu poti vedea pozele)
Onuca S., o frumoasa insotitoare de bord de la Blue Air, promoveaza aeroportul MK pe Insta 😍✈
Vedeti aici o poza de pe scara de imbarcare in avion, facuta noaptea 🌙, la MK. Mai sunt si alte poze foarte frumoase pe contul ei de Insta.
Colega ei, simpatica Bianca G., a facut o poza exact in acelasi loc, dar in timpul zilei 🌞. Vedeti poza aici.
Multumim echipajelor de la companiile aeriene care promoveaza aeroportul Mihail Kogalniceanu !
💓✈💓