luni, 7 februarie 2022

YR-TPF (Florea)

      Am gasit pe net o imagine frumoasa de la Kogalniceanu, din iunie 1994, cu Tupolevul Tarom YR-TPF (Florea, cum ii ziceam noi). Vreti sa vedeti cum era in cabina unui Tupolev? Am pe blog o poza din 1996 cu două fete la manșă. ;)

Scarile de pasageri sunt celebrele scari rusesti, SPT 114. Am o poza din 1995 cu fetele de la Handling pe scara de imbarcare la avion. Le recunoasteti? :)


sursa: Fb, grup Romanian Spotters, Chriss Allen


Despre avioanele Tupolev ale Tarom, domnul Virgil Teianu povesteste:

..... au inceput sa le taie dupa '95... Cel mai rapid avion ce l-a avut Romania... Nu o spun ca am Licentza pe acest avion...o spun ca stiu... putea depasi 1000 km la ora... La New York...prin '86 i-a dat pe spate pe americani...nu intelegeau de ce venea mai devreme din curse...pe JFK. 
La un zbor tehnic, fiind la sol, alti colegi erau sus, au facut avionul asta aproape racheta in decolare... Am intepenit si am picat efectiv in iarba pe pista de la Otopeni...imi tremurau genunchii... Unul din colegii din zborul tehnic a avut rau, vertij spre voma... 
Dupa Concordul frantuzesc... Tupolev era, la vremea lui, No. 2 in Lume, la pasageri.

sursa: Fb, grup Tarom - ieri, azi, mâine


Cateva documente gasite pe net











Niciun comentariu: