miercuri, 23 februarie 2022

Oameni și pasiuni

    GUEST POST


    În cele ce urmează o să vă povestesc despre un om care a decolat de ceva vreme de pe lumea asta, dar în amintirea mea va rămane un original.

Prima interactiune cu el a fost indirectă, mergeam pe Primăverii la matușa mea și răsfoiam ceva cărți de Jules Verne, pe filele cărora, în colț, găsesc desene de avioane de vânătoare...aidoma unor fotografii...

- Cine le-a desenat ?

- Astea...aaaa Mihai, Mihai a lui Tanti Anica..îmi spunea verișoara mea.

Peste ceva ani, la începutul lui 90 eram un puștan, ca jumatate din Romania..fan MJ. Pe Mihai îl știam, pentru că venea și mai ne ajuta la treabă prin curte. Destinul, se pare, nu îi surâsese, și se refugiase în boema bahică și mizerie. Când se odihnea pe marginea bătăturii, mă fascina tot timpul tonul și vocabularul lui și îmi dădea cu virgulă, cum poate un om ca el să ajunga așa.

- Știi ce e aia ?... mă întreabă zâmbind cu ochii spre cer

-Fum de la avion, zic eu...

- E dâră de condensare...îmi spuse atunci..și pesemne că dialogul a mai continuat, dar acum nu îmi mai amintesc altceva.

Convenisem ca el să-mi dea orice revistă sau ziar cu MJ iar eu să îi furnizez materiale cu avioane. La vremea aceea, unchiul meu lucra la aeroport și aveam reviste din belșug, astfel că trocul meu cu Mihai funcționa (ce-i drept și Mihai de peste ocean era în vogă, iar Mihai al nostru găsea materiale pentru mine...).

Omul nostru îmi povestise că el își face singur lunetele și urmărește avioanele din pod; la început eram rezervat în a crede, dar într-adevăr, din acoperișul căsuței ponosite vedeam țigle scoase și un soi de lunete din furtun gros negru îndreaptate spre nord, est..

Zâmbind îmi amintesc acum că am stricat pentru Mihai un proiector de diafilm din Polonia și un aparat Kodak (le adusese unchiul meu din delegație cu aeroportul în anii 80..)

Tot timpul, când ne întâlneam pe stradă, mă intreba: mai ai ceva ? (vreo revistă, vreun pliant de bord...)

Ani de zile când mergeam la mătușa mea vedeam lunetele în pod...oare or fi fost bune de ceva..o fi văzut ceva prin ele? Sau o fi fost totul in mintea lui ?

Acum peste ani, îl vad pe Mihai a lui Tanti Anica primul spotter și pasionat de aviație pe care l-am cunoscut !

 

Cer Senin...tuturor !

                                                                                                            Autor: Anonim

Niciun comentariu: