Azi sarbatorim!!!
In 2022 se implinesc 18 ani de cand am zburat prima data (si ultima?!) cu un Zeppelin. Era la aeroportul M. Kogalniceanu in vara anului 2004.
Zeppelinul D-LZFN facea un tur al Europei de est, pentru promovarea modelului BMW Seria 1 si a facut cateva zboruri deasupra litoralului, in Mamaia - am mai scris pe blog despre eveniment https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/aeronave-deosebite-pe-aeroport.html
Sunteti curiosi ce am primit? Ia
uitati aici ce frumuseti! J
Daca aveti rabdare, cititi cateva chestii interesante despre Zeppelin.
Date tehnice despre Zeppelin http://www.zeppelinhistory.com/rigid-airships-history/zeppelin-nt/
Dirijabilele din clasa Zeppelin
NT au 75 de metri lungime, 14 metri diametru și 19,50 metri lățime. Au
viteza maximă de 125 km/h și pot zbura 900 km fără aterizare sau 24 de
ore. Dirijabilul din clasa Zeppelin NT poate transporta 12 pasageri plus 2
membri ai echipajului sau 1.900 kg de marfă. Zeppelin NT este capabil să
decoleze și să aterizeze pe verticală.
Corpul aeronavei este realizat ca o combinație a unei structuri
triunghiulare rigide din fibra de carbon, conectate cu structuri de aluminiu și
întărite cu cabluri. Coca aeronavei este o celulă de gaz realizată
dintr-un laminat cu trei straturi: unul din Tedlar (PVF), un strat de țesătură
de poliester și un strat de poliuretan. Zeppelin NT are trei motoare, două
laterale și unul pe pupa, care folosesc benzină de aviație. Cele două
motoare laterale se pot înclina și pot fi rotite cu 90° în sus sau cu 30° în
jos și fac ca dirijabilul să fie capabil de decolări verticale. Motorul
din spate alimentează o elice propulsoare și o elice de direcție.
Cabina de pilotaj este echipată cu sisteme avionice moderne și
oferă vizibilitate externă similara cu cea a unui
elicopter. Comenzile de zbor folosesc tehnologia fly-by-wire pentru
a reduce solicitările fizice ale pilotului, precum și pentru a permite
executarea manevrelor de precizie; pilotul folosește un singur joystick pentru
a conduce dirijabilul.
Date despre Zeppelinul D-LZFN, Friedrichshafen https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_NT
Prototipul Zeppelin NT (SN 01), D-LZFN, Friedrichshafen, a fost destinat a fi utilizat pentru
antrenarea piloților pentru zboruri speciale și pentru prezentări.
D-LZFN a zburat in 2004 in Europa de est,
intr-un tur aerian de 2 luni pentru promovarea BMW Series 1, in Slovacia,
Romania, Croatia, Slovenia, Turcia, Bulgaria si Ungaria. https://zeppelin-nt.de/en/zeppelin-NT/history.html
Incepand din 2005, Friedrichshafen a avut baza în
Jwaneng, un oraș minier
de diamante din sudul Botswanei, unde a efectuat un studiu geofizic în
numele De Beers Prospecting Botswana.
Dirijabilul a fost mutat de la Amsterdam la Cape Town cu o navă
și apoi zburat la Gaborone, unde a fost instalat un gradiometru gravitational care măsoară modificările câmpului gravitațional al Pământului asociate cu
variațiile densității geologice. Tehnologia se bazează pe accelerometre,
iar calitatea datelor este sensibilă la turbulențele și mișcarea asociate, de
obicei, cu instalațiile de aeronave cu aripă fixă. Dirijabilul, care zboară
încet noaptea într-un aer relativ rece, calm, oferă o platformă foarte stabilă
și silențioasă din punct de vedere vibrațional. Datele rezultate sunt
capabile să dezvăluie semnalele gravitaționale destul de slabe asociate zonelor cu kimberlite – o sursă de diamante –
îngropate sub nisipurile Kalahari. Aceasta misiune s-a încheiat la 20
septembrie 2007, când D-LZFN a
fost avariat iremediabil de un vârtej în timp ce era ancorat la catargul
său.
Inmatricularea D-LZFN a
fost data ulterior altui Zeppelin.
Articole
din presa nationala, din 2004
Bucurestiul, vazut din Zeppelin - de Grigore Cartianu, Evenimentul Zilei, Vineri, 2 iulie 2004 https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1264388-bucurestiul-vazut-din-zeppelin.htm
Astazi este cea de-a treia si ultima zi in care pe cerul Bucurestiului mai
poate fi vazut cel mai mare aparat de zbor din lume, Zeppelin NT. Miine, acesta
va zbura spre Constanta, iar duminica si luni va fi oaspetele turistilor de pe
litoral. Aeronava promoveaza imaginea noului autoturism BMW Seria 1 in 10 tari
din centrul si estul Europei.
Zeppelin, un zbor la 75 de ani - Dacian Don - Agenda zilei http://www.virtualarad.net/news/2004/va_n210704_ro.htm
Cum zboara Zeppelinul https://www.youtube.com/watch?v=Lu4YM15yVDw
Pagina
oficiala de fb a Deutsche
Zeppelin-Reederei ZLT Zeppelin Luftschifftechnik 88046 Friedrichshafen https://www.facebook.com/search/top?q=zeppelin%20nt
Filmare cu sosirea Zeppelinului la Arad https://www.youtube.com/watch?v=Pbf5wJfg86k
O fotografie reusita facuta de un spotter in vara 2004 la Constanta. Norocosii au avut ocazia sa
faca o baie in mare si sa aiba deasupra lor... umbra unui Zeppelin. Eu eram la
bord J. https://www.airliners.net/photo/Deutsche-Zeppelin-Reederei/Zeppelin-LZ-N07-100-Zeppelin-NT/634376
Cel mai tare film facut din Zeppelin! Deasupra muntilor acoperiti de zapada, din Zeppelinul de un alb imaculat care era in zbor stationar, coboara pe franghii 3 schiori pe varf de munte. De acolo, pe rand, fiecare porneste in viteza spre poalele muntelui, urmariti din cer de umbra Uriasului! https://youtu.be/ilQxWAK4EGk
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu