luni, 28 februarie 2022

Am avut cândva un Vis

     În  2018 am primit o solicitare de operare pentru AN 225. Unicul! Cel mai cel!  Visul (Mriya) oricărui pasionat de aviație.

 Când am văzut cererea, am sărit în sus de bucurie, am fost fericiți (pentru o zi). Din câte știu, eram primul aeroport de la noi care primise o astfel de cerere. Apoi am făcut o mică echipă și ne-am apucat de muncă. Am calculat, am refăcut calculele, am stat și ne-am gândit, ne-am certat, ne-am contrazis, dar până la urmă am stabilit că este clar: AN 225 poate opera la LRCK!

Am fost suuuper încântați! Atunci am postat pe blog asta https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/2018/10/vis-mryia-antonov-225-mryia.html

Am trimis documentele mai sus, pentru aprobare. S-au întors. Le-am refăcut și le-am retransmis. S-a lăsat liniștea.. Am insistat. Ni s-a transmis (neoficial)  că nu e momentul pentru o astfel de îndrăzneală. Asta e.. Nu a fost să fie atunci. Tot speram să primim o nouă ocazie care să se concretizeze cu un zbor al AN 225 la LRCK.

Anul trecut AN 225 o operat la Otopeni. Ne-am uitat și noi la poze, la filmulețe. Frumooos! Ce bucurie pentru ei! 

Din păcate Visul s-a transformat în Coșmar ieri dimineață. AN 225 care era parcat la aeroportul Gostomel a fost lovit de niște rachete trase dintr-un elicopter rusesc și a fost distrus.

De ce? Pentru că e război. 

Așa cum am zis, suntem niște spectatori pasivi la un spectacol absurd și nimeni (UE, NATO, ONU, Crucea Roșie, UNICEF, etc sau toate la un loc) nu face ceva concret să oprească toată nebunia asta!


sâmbătă, 26 februarie 2022

Pentru Ucraina

   Se apropie 1 martie dar nu o sa fie ziua Martisorului asa cum nici 24 februarie nu a fost despre Dragobete. In 2022 nicio zi nu mai e ce a fost... In curand o sa vina si 8 martie - nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa mai fie... 

Avioane, elicoptere, drone pe flightradar24, explozii, sirene, tancuri, toate transmise in direct la tv, pe fb sau Insta. Frica, lacrimile, disperarea si rugaciunile civililor ascunsi in subsoluri sau statii de metrou nu apar pe flightradar dar se simt cu radarul inimii, de la mii de km departare...

Noi toti avem cate o parere sau mai multe despre ce se intampla, suntem strategi specializati in tactica militara, dar peste toata vorbaria inutila suntem niste spectatori. Pe scena se joaca o tragedie antica adaptata la vremurile moderne, de un regizor-dictator. Si e atat de dureros sa vezi ca dupa cortina sunt tot felul de oficiali care dezaproba, murmura ingroziti, dar niciunul nu are curajul sa opreasca spectacolul...

 


sursa desen - https://voxeurop.eu/en/war-in-ukraine-is-not-inevitable-we-journalists-must-stop-suggesting-the-contrary/

miercuri, 23 februarie 2022

Oameni și pasiuni

    GUEST POST


    În cele ce urmează o să vă povestesc despre un om care a decolat de ceva vreme de pe lumea asta, dar în amintirea mea va rămane un original.

Prima interactiune cu el a fost indirectă, mergeam pe Primăverii la matușa mea și răsfoiam ceva cărți de Jules Verne, pe filele cărora, în colț, găsesc desene de avioane de vânătoare...aidoma unor fotografii...

- Cine le-a desenat ?

- Astea...aaaa Mihai, Mihai a lui Tanti Anica..îmi spunea verișoara mea.

Peste ceva ani, la începutul lui 90 eram un puștan, ca jumatate din Romania..fan MJ. Pe Mihai îl știam, pentru că venea și mai ne ajuta la treabă prin curte. Destinul, se pare, nu îi surâsese, și se refugiase în boema bahică și mizerie. Când se odihnea pe marginea bătăturii, mă fascina tot timpul tonul și vocabularul lui și îmi dădea cu virgulă, cum poate un om ca el să ajunga așa.

- Știi ce e aia ?... mă întreabă zâmbind cu ochii spre cer

-Fum de la avion, zic eu...

- E dâră de condensare...îmi spuse atunci..și pesemne că dialogul a mai continuat, dar acum nu îmi mai amintesc altceva.

Convenisem ca el să-mi dea orice revistă sau ziar cu MJ iar eu să îi furnizez materiale cu avioane. La vremea aceea, unchiul meu lucra la aeroport și aveam reviste din belșug, astfel că trocul meu cu Mihai funcționa (ce-i drept și Mihai de peste ocean era în vogă, iar Mihai al nostru găsea materiale pentru mine...).

Omul nostru îmi povestise că el își face singur lunetele și urmărește avioanele din pod; la început eram rezervat în a crede, dar într-adevăr, din acoperișul căsuței ponosite vedeam țigle scoase și un soi de lunete din furtun gros negru îndreaptate spre nord, est..

Zâmbind îmi amintesc acum că am stricat pentru Mihai un proiector de diafilm din Polonia și un aparat Kodak (le adusese unchiul meu din delegație cu aeroportul în anii 80..)

Tot timpul, când ne întâlneam pe stradă, mă intreba: mai ai ceva ? (vreo revistă, vreun pliant de bord...)

Ani de zile când mergeam la mătușa mea vedeam lunetele în pod...oare or fi fost bune de ceva..o fi văzut ceva prin ele? Sau o fi fost totul in mintea lui ?

Acum peste ani, îl vad pe Mihai a lui Tanti Anica primul spotter și pasionat de aviație pe care l-am cunoscut !

 

Cer Senin...tuturor !

                                                                                                            Autor: Anonim

vineri, 18 februarie 2022

Smiley face

 Bel Air Aviation  OY-HML

Zâmbăreții zburători deasupra mării

https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/2022/01/elicoptere-deasupra-marii-negre.html

Să aveți un week-end plăcut!

sursa foto: https://www.helis.com/database/modelorg/Bel-Air-AW139/


marți, 15 februarie 2022

Azi e Ziua nationala a lecturii!

   Incepand din acest an, pe 15 februarie sarbatorim Ziua nationala a lecturii. 

Cine mai citeste in ziua de azi? In conditiile in care totul e pe fugă, informatia este redusa la minim, cand textele de pe fb sau Instagram trebuie sa fie de maxim 4-5 cuvinte si sa fie insotite de fotografii, pentru a atrage atentia, rar mai vezi pe cineva sa mearga la o biblioteca, fara a fi obligat.

Cu toate astea, am fost surprinsa sa constat ca exista multi cititori dornici sa se deconecteze de lumea reala si sa renunte la butonatul mobilului pentru a citi o carte reala, cu pagini de hartie :) Atunci mi-a venit ideea de a infiinta o biblioteca!

Asa se face ca din aprilie 2021 avem aici, pe aeroport, o biblioteca cu carti, reviste, brosuri, pliante, albume foto si CD-uri, cu tematica de aviatie. Am numit-o biblioteca ”Zbor imaginar” si am promovat-o atat in on-line cat si fizic, pe aeroport. Pe blog am creat o pagina dedicata bibliotecii unde postez extrase din carti (cat e permis, avand in vedere drepturile de autor) sau recenzii ale cartilor. https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/biblioteca-zbor-imaginar.html

Biblioteca are o sectiune dedicata cartii vechi, in care avem copii ale unor ziare romanesti din anul 1850, cu caractere chirilice, in care sunt articole despre zborul cu balonul. Ca sa le citim, am facut un curs extra-intensiv de descifrare a caracterelor chirilice romanesti:)) Tot aici sunt carti vechi, de la inceputurile aviatiei, din anii 1904 si 1906, scrise de români si francezi. 

Sectiunea dedicata Aeroportului M. Kogalniceanu contine manuscrise cu istoricul aeroportului scrise de fostii Comandanti ai aeroportului din anii '60-'70, albume si CD-uri de prezentare a aeroportului, pliante de la mitingurile aeriene care au avut loc aici pe aeroport si un album de prezentare a acestui blog. In album sunt pagini cu fotografiile cele mai reusite de pe blog si unele sunt impregnate cu miros de kerosen, ca puteti sa vedeti imagini si sa simtiti mirosul unui aeroport :)

O alta sectiune a bibliotecii este reprezentata de beletristica pe teme de aviatie. Sunt romane romanesti si straine, biografice sau de fictiune, despre viata aviatorilor romani si straini iar unele dintre ele au stat la baza unor filme celebre americane (cine nu a vazut filmul Aeroportul?).

Revistele vechi si noi pe teme de aviatie sunt o sectiune aparte a bibliotecii si sunt puse la dispozitia cititorilor atat in biblioteca cat si in spatiu exterior. Sunt reviste vechi romanesti dar si ultimele numere ale unor reviste internationale de aviatie.

In sectiunea dedicata cartii pentru copii sunt cateva lucrari romanesti si o brosura in limba germana cu povestea unei sirene din lacul Constanta (Germania) care vrea sa zboare cu un Zeppelin! Tot aici copiii pot invata cum sa construiasca un avion, impreuna cu o echipa de soricei :)

Am incercat sa satisfacem si dorintele celor care prefera altfel de carti....... si am cumparat carti de joc cu poze ale avioanelor din WW2!


Toata biblioteca este catalogata si pentru majoritatea cartilor sunt puse la dispozitia cititorilor scurte recenzii. Daca ma intrebati câti cititori avem, pot sa va zic ca am simtit nevoia sa tinem evidenta lor intr-un registru ;) 


Multumim cititorilor si in special celor care au facut donatii pentru biblioteca!!!

Spor la citit!




vineri, 11 februarie 2022

Transparenta totala

   Azi e o zi frumoasa, cu soare. Avioanele aterizeaza si decoleaza la LRCK, ca in orice alta zi obisnuita.

Si totusi azi nu e o zi ca toate celelalte. 

Vreti sa descoperiti ce se intampla azi si acum la aeroportul Mihail Kogalniceanu? Nu avem nimic de ascuns. E simplu! Urmariti stirile oficiale pe orice post TV sau pagina de fb a autoritatilor.

Transparenta totala!

👍😉


Jens Stoltenberg, secretarul general al NATO la Kogalniceanu


joi, 10 februarie 2022

Cand ploua in Dobrogea, trebuie sa ”multumim” cuiva de sus

  Nu, nu e vorba despre divinitate, ci despre greci!

Dacă nu vine natural, ploaia poate fi stimulată prin însămânțarea norilor cu iodură de argint. Jurnaliștii de la AgroJurnal au filmat, în premieră, unul dintre testele făcute pe aeroportul Mihail Kogălniceanu de Autoritatea Națională de Stimulare a Ploilor. Avioane ale partenerilor greci, care stimulează de ani de zile ploile, au însămânțat norii de deasupra Dobrogei, cu ajutorul unor rachete speciale, iar ploile nu au întârziat să apară.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/agricultura/video-cum-decurge-insamantarea-norilor-cu-iodura-de-argint-pentru-producerea-ploilor-1736349

Am mai scris despre avioanele grecilor  (vedeti aici).


AVE!





luni, 7 februarie 2022

YR-TPF (Florea)

      Am gasit pe net o imagine frumoasa de la Kogalniceanu, din iunie 1994, cu Tupolevul Tarom YR-TPF (Florea, cum ii ziceam noi). Vreti sa vedeti cum era in cabina unui Tupolev? Am pe blog o poza din 1996 cu două fete la manșă. ;)

Scarile de pasageri sunt celebrele scari rusesti, SPT 114. Am o poza din 1995 cu fetele de la Handling pe scara de imbarcare la avion. Le recunoasteti? :)


sursa: Fb, grup Romanian Spotters, Chriss Allen


Despre avioanele Tupolev ale Tarom, domnul Virgil Teianu povesteste:

..... au inceput sa le taie dupa '95... Cel mai rapid avion ce l-a avut Romania... Nu o spun ca am Licentza pe acest avion...o spun ca stiu... putea depasi 1000 km la ora... La New York...prin '86 i-a dat pe spate pe americani...nu intelegeau de ce venea mai devreme din curse...pe JFK. 
La un zbor tehnic, fiind la sol, alti colegi erau sus, au facut avionul asta aproape racheta in decolare... Am intepenit si am picat efectiv in iarba pe pista de la Otopeni...imi tremurau genunchii... Unul din colegii din zborul tehnic a avut rau, vertij spre voma... 
Dupa Concordul frantuzesc... Tupolev era, la vremea lui, No. 2 in Lume, la pasageri.

sursa: Fb, grup Tarom - ieri, azi, mâine


Cateva documente gasite pe net











miercuri, 2 februarie 2022

Amintiri de la Marea Neagra

    In 1979 litoralul nostru era plin de polonezi. Am gasit pe net un filmulet facut de un turist polonez in Mamaia, care surprinde si imagini de pe aeroport, la debarcarea dintr-un Tupolev 154 Tarom.

Sunt doar cateva secunde in care apare avionul, pentru ca atunci pasagerii nu aveau voie sa faca poze sau filme pe aeroportul Kogalniceanu.

Inmatricularea avionului pare ca este YR-TPC.  Vedeti de la minutul 5:10.

Ce bucurie!

     Blogul e foarte apreciat de colegi, drept dovadă fiind reacția promptă la postări!

Vă multumesc tuturor pentru apreciere și pentru distribuirea informației!

Sincere multumiri pentru cea mai mare fană a blogului (nu dau nume ;)!


Keep in touch!

😁


luni, 31 ianuarie 2022

joi, 27 ianuarie 2022

Elicoptere deasupra Marii Negre

 

BBX 304 si BBX 404 callsign Blue Bell 

Tipul elicopterelor - Agusta Westland AW139, inmatriculate OY-HVB si OY-HJL


Vedeti cum e sa zbori la bordul unui elicopter spre o platforma de foraj marin in prezentarea 

Bel Air Aviation A/S (Danemarca)