vineri, 22 aprilie 2011

Traficul civil - inainte de Kogalniceanu a fost Palas

 
Aerodromul Palas Constanta s-a infiintat in anul 1932, in partea de sud-vest a orasului Constanta, la Viile Noi-Palas. Acolo a fost amenajata o pista inierbata, s-a construit o aerogara, un hangar si spatii necesare mijloacelor PNA si Tc.

In 1958, sub patronajul LARES, pe Aerodromul Palas, se infiinteaza prima statie Aviasan.
La inceputul anului 1960, extinderea orasului Constanta a facut ca modernizarea aeroportului Constanta-Palas sa nu mai fie posibila, astfel ca s-a impus transferarea curselor de pasageri pe aerodromul  Mihail Kogalniceanu (la acea data, aerodrom militar). La Palas a continuat activitatea aviatiei sanitare, utilitare si a aviatiei sportive.
Unitatea isi pastraza locatia pana in toamna anului 1966, cand terenul este dezafectat iar ca teren provizoriu de zbor este desemnat malul lacului Techirghiol.
Avioanele sunt mutate la Calarasi (aviatia sportiva) si la Bucuresti.

In primavara anului 1967, unitatea se muta pe nou construitul aerodrom de la Tuzla, unde, in data de 27 martie 1967 are loc prima misiune de zbor.
  
Cateva avioane care au operat pe aerodromul Palas: SPAD 56, Potez 32,
Fokker 7A, de Havilland DH-89, Locheed 14, Douglas DC3, Savoia Marchetti S83, ICAR Comercial, Klemm 25, Bucker Jungmeister, Zlin 726, ICAR Universal acrobatic, LI-2, IL-14, AN-2. 


Imagini Palas 1
Imagini Palas 2

Sursa informatiilor: istoric aeroport M.Kogalniceanu si istoric aerodrom Tuzla.
http://www.regional-air.ro/istoric-aerodrom-tuzla/

Niciun comentariu: