joi, 28 aprilie 2011

"Incepând de azi, eşti Comandant de aeroport AICI"

......................

..........................

Pana in 1960 turiştii erau adusi cu avioane de mare tonaj la Bucureşti, de acolo transportaţi la Constanţa cu avioanele Tarom IL 14, ce puteau ateriza pe terenul cu iarbă din Palas. Sistemul folosit pentru aducerea turiştilor pe litoralul românesc nu mai putea continua în acest fel, fapt pentru care s-a căutat o soluţie de urgenţă.


Gheorghe Constantin (Gral. de flotilă aeriană - rtg) îşi aminteşte:
 
„La sfârşitul lunii martie 1960, Colonelul Cosma (Director General TAROM), vine la aeroportul Constanta - Palas unde eram comandant,  mă urcă în maşină dar nu îmi spune unde mergem.
Ajungem la Kogălniceanu, ne dăm jos în camp pe locul actualei aerogări şi îmi spune:
-          Incepând de azi, eşti Comandant de aeroport AICI. Îţi numeşti un maior sau lt.col. care să conducă aeroportul de la Constanţa (Palas), iar dumneata vei conduce aici.
-          Dar aici este câmp, tovaraşe Director General, am zis.
-          Nu ştiu, te descurci. Te anunţ că pe ziua de 1 mai 1960 vei primi primul avion IL18 german, cu turişti. Te descurci. Nu mai avem nimic de comentat. Îti urez succes. Să-mi raportezi în 10 zile ce măsuri ai luat.”

sursa: memorii Gheorghe Constantin si http://www.crimelecomunismului.ro/

Niciun comentariu: