luni, 28 mai 2012

Beniamin Popescu despre Beniamin Popescu

     "Am avut o viata ca toate altele, care spune prea putin altora. Am pornit de jos si am urcat putin cate putin corespunzator capacitatii si imprejurarilor uneori favorabile alteori mai putin favorabile.  
Ce-i drept nu a fost usor. In general viata nu e usoara. Au fost si bune si rele, pe care le-am indurat asa cum de altfel le indura si altii, cautand sa ma ridic deasupra lor. Trebuie sa afirm ca n-au lipsit si umilirile, murdariile chiar, si destule din partea multora, dar acestea s-au petrecut pe planul meschin al vietii de toate zilele.
       Daca privesc inapoi, vad ca am strabatut o cale ascendenta si ma gasesc un om realizat si n-as fi indraznit sa o visez nici mai tarziu.
        Au fost si unii ce-i drept, putini la numar, care m-au invidiat si dusmanit in timpul activitatii, insa mi-am vazut de treaba indeplinind-o cu raspundere si seriozitate.
       
      Dupa efectuarea scolilor si a armatei, in 1954 ma angajez la aviatia sanitara aeroportul Deva pe functie de revizor de aerodrom, unde am functionat pana in anul 1960. In acest timp am continuat zborul sportiv de antrenament anual, realizandu-mi calificarile ca parasutist sportiv.
    In 1958 obtin brevetul de personal navigant sportiv si continui zborul de antrenament. Din 1960, ma transfer la Directia Transporturilor Aeriene aeroportul Deva, pe functia de dispecer circulatie aeriana, apoi controlor de trafic aerian, iar mai tarziu navigatie.

      In 1963, sunt numit comandant de aeroport TAROM Deva, cu decizia nr. 2178/1963.
 Din iunie 1967 sunt transferat in interesul serviciului la Aeroportul International Constanta Mihail Kogalniceanu pe functia de comandant de aeroport indeplinind-o pana in 1977. In 1976 am solicitat inlocuirea mea in functie.
 Am fost trecut pe functia de comandant adjunct si am functionat pana in anul 1990 cand am iesit la pensie, dupa 46 de ani prestati in aviatia civila. 

Activitatea pe care am desfasurat-o la Mihail Kogalniceanu a fost destul de grea, prin complexitatea si munca uneori istovitoare ce s-a impus, la traficul intens in plina dezvoltare si cu deschideri de lucrari de investitii, la extinderea si modernizarea aeroportului."

luni, 21 mai 2012

Comandantii aeroportului (1961 - 1999) - 3

Dl. Gheorghe Constantin

Dl. Boanta Nechifor


Dl. Beniamin Popescu

Dl. Ioan Vasile


Dl. Costache Constantin

 Dl. Moldoveanu Badea

Dl. Alexandru Bîzdîc


Dl. Tudorel Ionescu



luni, 7 mai 2012

Comandantii aeroportului - 2

Comandanti ai Aeroportului Mihail Kogalniceanu – Constanta intre 1961 – 1999:

1. Aviator Constantin Gheorghe      1961- 1966
2. Lt. col. Boanta Nichifor                 1966 – 1967
3. Aviator Popescu Beniamin          1967 – 1977
4. Aviator Ioan Vasile                        1977 – 1978
5. Aviator Popescu Beniamin          1978 – 1979
6. Lt. col. Costache Constantin       1979 – 1980 (numai pe timpul sezonului)
7. Aviator Coman Ion                        1979 – 1980 (numai in extrasezon)
8. Aviator Moldoveanu Badea         1981 – 1984
9. Maior Bazdic Alexandru               1984 – 1986
10. Aviator Popescu Beniamin        1986 – 1988
11. Capitan Tudorel Ionescu             1988 – 1999


Sursa: Beniamin Popescu

luni, 23 aprilie 2012

Comandantii aeroportului - 1


   "Am aratat cele intamplate in speranta ca vor fi luate masuri in vederea prevenirii unor noi evenimente. Multe din neajunsuri cred ca ar fi putut fi evitate, daca la conducerea aeroportului ar fi fost o stabilitate. Schimbarea in conducerea aeroportului a creat mari probleme.
Din 1966 pana in 2007 au fost numiti un numar de 15 comandanti, fiecare aducandu-si contributia pe masura capacitatii. 

    In toti anii scursi, fiecare din comandantii aeroportului care s-au succedat la conducerea aeroportului si-au adus modesta contributie la dezvoltarea si modernizarea aeroportului, corespunzator capacitatii si imprejurarilor, uneori favorabile, alteori mai putin favorabile.
Ce-i drept, nu a fost usor nimanui, dar o lupta-i viata si ne-am luptat,  o confirma timpul in care am stat la conducerea aeroportului, fiecare dintre noi."

                                                                                                   Beniamin Popescu

luni, 9 aprilie 2012

Pensionare

La petrecerea de pensionare a dl. Moldoveanu Badea, la Hotel Padure


Sursa: Beniamin Popescu

luni, 2 aprilie 2012

Salariatii aeroportului

   "De-a lungul anilor, salariatii aeroportului au contribuit la evolutia calitativa a prestarilor de servicii, evidentiindu-se toate sectoarele: Dirijare zbor, PNA si Tc, Autospeciale, Infrastructura, Financiar-Contabilitate, Energetic, Medico-sanitar, PSI, Resurse Umane, Administrativ."

                                                                                                                                  Beniamin Popescu

luni, 19 martie 2012

luni, 12 martie 2012

luni, 5 martie 2012

Oaspeti de seama

 
       Am avut placutul prilej sa cunosc si sa fiu prezentat unor oaspeti de seama, personalitati VIP, care cu diferite prilejuri au sosit la Constanta.
Imi aduc aminte de: Cancelarul german Willy Brand, Kurt Walheim, Charles de Gaulle (Franta), Francois Mitterand (Franta), Indira Gandi (India), Todor Jivkov, Mario Soares (Portugalia),  Uthan Amir Gemael (Pakistan),   Giscard d’Estaing (Franta), Georges Marchais (Franta), dr. Cristian Barnard (Africa de Sud), Federico Gonzales (Spania), Samuele Kanyon Doe, 93 senatori din America, Sahinsahul Iranului Pahlavi Reza Muhammad, Presedintele R.P. Chineze, primul ministru al Australiei, directorul OACI pentru Europa, Presedintele Consiliului Olimpic, Iasser Arafat - Presedintele OEP, AuwarEl Sadat (Egipt), Jaques-Yves Cousteau, cosmonautii Popov, Savinih, Kovalionok si Prunariu si multi altii.

Sursa: Beniamin Popescu

luni, 20 februarie 2012

Dezvoltare in anii '80


    In 1982 se executa reparatii capitale la partea de constructii a aeroportului.
In 1983 se face receptia preliminara a depozitului de carburanti, lucrari finalizate abia in 1985.
Tot in 1985 se executa montarea captatorilor solari pe acoperisul hotelului.
In acelasi an se executa reparatia capitala la instalatia de balizaj de mica intensitate si se construiesc corpurile pentru garda militara.
In 1986 aerogara este dotata cu ghisee check-in pe fluxuri si cu aparate de control Heimann.
Pe platforme se monteaza ARPA; la auto se primesc 2 autobuze, un autoturism Dacia Break si un ARO; se amenajeaza noi spatii de parcare si se executa imprejmuirea aeroportului, in anumite zone.

Sursa:Beniamin Popescu

luni, 13 februarie 2012

Inceput de incendiu

 
      Un inceput de incendiu s-a produs la un avion B727 al companiei Condor. Avionul fiind parcat, am observat ca din cala iese fum. S-a deschis usa de la cala, unde o valiza era cuprinsa de fum gros. Imediat un plutonier de la Granita a luat valiza si a dus-o la distanta, pe iarba.
Fiind la fata locului, am constatat ca bagajele erau inghesuite unele peste altele pana la plafonul calei si atingeau un bec. Atfel valiza de plastic a fost topita si s-a produs fumul gros.

   Evenimentul mi-a produs mari emotii pentru ca initial m-a dus gandul la un act terorist, dar totul e bine cand se termina cu bine.

Sursa:Beniamin Popescu

luni, 6 februarie 2012

Incendiu

      "In anul 1978, comandantul adjunct de serviciu ma suna acasa si-mi spune ca la Depozitul de carburanti s-a produs un incendiu. I-am spus sa ia masuri impreuna cu PSI-ul si sa stinga focul.
Am fugit repede la masina mea si am pornit spre aeroport, unde dupa cca 14 minute, am ajuns la locul faptei. Acolo focul era stins si monitorizat de formatia noastra de PSI.

Incendiul fusese produs in partea depozitului militar, dincolo de linia ferata. Analizand cauza am constatat ca firele de curent electric de pe stalpi, din cauza vantului puternic s-au atins, facand scurt circuit si s-au produs scantei care au aprins iarba uscata.

     Nu mai spun ca, mergand spre aeroport, am incercat un sentiment de mare teama, stiind ca cele 6 rezervoare erau pline ochi cu combustibil, iar fiecare rezervor avea o capacitate de 1000 mc."

Sursa:Beniamin Popescu

luni, 30 ianuarie 2012

Sare pe pista

         " In iarna anului 1985, aeroportul era inchis de cateva zile. Intr-o zi, cand nu era la munca Comandantul aeroportului, a sunat generalul Puiu Dumitru, seful Departamentului Aviatiei Civile, sa intrebe de ce este inchis aeroportul.
In calitate de comandant adjunct, i-am raspuns ca avem polei si nu avem uree pentru degivrarea pistei.
Generalul mi-a spus sa imprastiem sare si sa deschidem aeroportul. I-am raspuns ca nu este bine sa folosim sarea deoarece corodeaza betonul si afecteaza dalele. 
Generalul mi-a ordonat sa dam cu sare, iar eu i-am raspuns ca nu pot sa fac acest lucru. Omul s-a suparat, solicitand sa fie sunat de Comandantul aeroportului.

Ulterior, s-a dispus imprastierea de sare pe pista, poleiul s-a topit si aeroportul a fost deschis traficului aerian.
Insa, deoarece s-a folosit sare de mai multe ori, dalele s-au corodat si au fost afectate muchiile si colturile care, cu timpul, sub greutatea rotilor, au cedat; s-a creat astfel un pericol pentru motoarele avioanelor. "

Sursa: Beniamin Popescu

luni, 16 ianuarie 2012

Prin nameti la pas, 25 km pana acasa

 
        "Au fost si situatii cand drumul de la aeroport la Constanta a fost inzapezit cateva zile la rand deoarece  utilajele sectiei de drumuri si poduri Constanta nu mai reuseau sa faca fata situatiei create.
In aceste conditii, am fost nevoiti sa parcurgem distanta de la aeroport spre casa, cu pasul."



Sursa:Beniamin Popescu

luni, 9 ianuarie 2012

Zid de cetate din zapada

       In unele ierni aveam mari probleme cu zapada care era viscolita si forma dune de  1-2 metri. Alteori, cu poleiul si gheata. 
Toate trebuiau indepartate de pe suprafata pistei betonate, a cailor de rulare si platformelor de avioane, pentru ca aeroportul sa fie deschis traficului aerian.
 Pentru a mentine aeroportul deschis, interveneam cu utilajele de deszapezire (autofreze) care lucrau continuu, uneori in zadar, din cauza crivatului.

Imi amintesc de zapada cazuta in luna noiembrie 1975, cand aeroportul a fost inchis timp de 5 zile, din cauza stratului de zapada care a atins grosimea de 2 metri pe alocuri, cu dune.
Pentru curatarea zapezii, s-a muncit zi si noapte continuu cu tot personalul aeroportului; am inchiriat utilaje grele si autobasculante care transportau zapada pe spatiile inierbate. 

Marginile platformelor erau inconjurate de maluri de zapada inalte, asemanatoare cu un zid de cetate.


 Sursa:Beniamin Popescu