luni, 30 ianuarie 2012

Sare pe pista

         " In iarna anului 1985, aeroportul era inchis de cateva zile. Intr-o zi, cand nu era la munca Comandantul aeroportului, a sunat generalul Puiu Dumitru, seful Departamentului Aviatiei Civile, sa intrebe de ce este inchis aeroportul.
In calitate de comandant adjunct, i-am raspuns ca avem polei si nu avem uree pentru degivrarea pistei.
Generalul mi-a spus sa imprastiem sare si sa deschidem aeroportul. I-am raspuns ca nu este bine sa folosim sarea deoarece corodeaza betonul si afecteaza dalele. 
Generalul mi-a ordonat sa dam cu sare, iar eu i-am raspuns ca nu pot sa fac acest lucru. Omul s-a suparat, solicitand sa fie sunat de Comandantul aeroportului.

Ulterior, s-a dispus imprastierea de sare pe pista, poleiul s-a topit si aeroportul a fost deschis traficului aerian.
Insa, deoarece s-a folosit sare de mai multe ori, dalele s-au corodat si au fost afectate muchiile si colturile care, cu timpul, sub greutatea rotilor, au cedat; s-a creat astfel un pericol pentru motoarele avioanelor. "

Sursa: Beniamin Popescu

Niciun comentariu: