ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
luni, 26 martie 2012
luni, 19 martie 2012
luni, 12 martie 2012
miercuri, 7 martie 2012
luni, 5 martie 2012
Oaspeti de seama
Am avut placutul prilej sa cunosc si sa fiu prezentat unor oaspeti de seama, personalitati VIP, care cu diferite prilejuri au sosit la Constanta.
Imi aduc aminte de: Cancelarul german Willy Brand, Kurt Walheim, Charles de Gaulle (Franta), Francois Mitterand (Franta), Indira Gandi (India), Todor Jivkov, Mario Soares (Portugalia), Uthan Amir Gemael (Pakistan), Giscard d’Estaing (Franta), Georges Marchais (Franta), dr. Cristian Barnard (Africa de Sud), Federico Gonzales (Spania), Samuele Kanyon Doe, 93 senatori din America, Sahinsahul Iranului Pahlavi Reza Muhammad, Presedintele R.P. Chineze, primul ministru al Australiei, directorul OACI pentru Europa, Presedintele Consiliului Olimpic, Iasser Arafat - Presedintele OEP, AuwarEl Sadat (Egipt), Jaques-Yves Cousteau, cosmonautii Popov, Savinih, Kovalionok si Prunariu si multi altii.
Sursa: Beniamin Popescu
luni, 27 februarie 2012
luni, 20 februarie 2012
Dezvoltare in anii '80
In 1982 se executa reparatii capitale la partea de constructii a aeroportului.
In 1983 se face receptia preliminara a depozitului de carburanti, lucrari finalizate abia in 1985.
Tot in 1985 se executa montarea captatorilor solari pe acoperisul hotelului.
In acelasi an se executa reparatia capitala la instalatia de balizaj de mica intensitate si se construiesc corpurile pentru garda militara.
In 1986 aerogara este dotata cu ghisee check-in pe fluxuri si cu aparate de control Heimann.
Pe platforme se monteaza ARPA; la auto se primesc 2 autobuze, un autoturism Dacia Break si un ARO; se amenajeaza noi spatii de parcare si se executa imprejmuirea aeroportului, in anumite zone.
Sursa:Beniamin Popescu
luni, 13 februarie 2012
Inceput de incendiu
Un inceput de incendiu s-a produs la un avion B727 al companiei Condor. Avionul fiind parcat, am observat ca din cala iese fum. S-a deschis usa de la cala, unde o valiza era cuprinsa de fum gros. Imediat un plutonier de la Granita a luat valiza si a dus-o la distanta, pe iarba.
Fiind la fata locului, am constatat ca bagajele erau inghesuite unele peste altele pana la plafonul calei si atingeau un bec. Atfel valiza de plastic a fost topita si s-a produs fumul gros.
Evenimentul mi-a produs mari emotii pentru ca initial m-a dus gandul la un act terorist, dar totul e bine cand se termina cu bine.
Sursa:Beniamin Popescu
luni, 6 februarie 2012
Incendiu
"In anul 1978, comandantul adjunct de serviciu ma suna acasa si-mi spune ca la Depozitul de carburanti s-a produs un incendiu. I-am spus sa ia masuri impreuna cu PSI-ul si sa stinga focul.
Am fugit repede la masina mea si am pornit spre aeroport, unde dupa cca 14 minute, am ajuns la locul faptei. Acolo focul era stins si monitorizat de formatia noastra de PSI.
Incendiul fusese produs in partea depozitului militar, dincolo de linia ferata. Analizand cauza am constatat ca firele de curent electric de pe stalpi, din cauza vantului puternic s-au atins, facand scurt circuit si s-au produs scantei care au aprins iarba uscata.
Nu mai spun ca, mergand spre aeroport, am incercat un sentiment de mare teama, stiind ca cele 6 rezervoare erau pline ochi cu combustibil, iar fiecare rezervor avea o capacitate de 1000 mc."
Sursa:Beniamin Popescu
luni, 30 ianuarie 2012
Sare pe pista
" In iarna anului 1985, aeroportul era inchis de cateva zile. Intr-o zi, cand nu era la munca Comandantul aeroportului, a sunat generalul Puiu Dumitru, seful Departamentului Aviatiei Civile, sa intrebe de ce este inchis aeroportul.
In calitate de comandant adjunct, i-am raspuns ca avem polei si nu avem uree pentru degivrarea pistei.
Generalul mi-a spus sa imprastiem sare si sa deschidem aeroportul. I-am raspuns ca nu este bine sa folosim sarea deoarece corodeaza betonul si afecteaza dalele.
Generalul mi-a ordonat sa dam cu sare, iar eu i-am raspuns ca nu pot sa fac acest lucru. Omul s-a suparat, solicitand sa fie sunat de Comandantul aeroportului.
Ulterior, s-a dispus imprastierea de sare pe pista, poleiul s-a topit si aeroportul a fost deschis traficului aerian.
Insa, deoarece s-a folosit sare de mai multe ori, dalele s-au corodat si au fost afectate muchiile si colturile care, cu timpul, sub greutatea rotilor, au cedat; s-a creat astfel un pericol pentru motoarele avioanelor. "
Sursa: Beniamin Popescu
luni, 16 ianuarie 2012
Prin nameti la pas, 25 km pana acasa
"Au fost si situatii cand drumul de la aeroport la Constanta a fost inzapezit cateva zile la rand deoarece utilajele sectiei de drumuri si poduri Constanta nu mai reuseau sa faca fata situatiei create.
In aceste conditii, am fost nevoiti sa parcurgem distanta de la aeroport spre casa, cu pasul."
Sursa:Beniamin Popescu
luni, 9 ianuarie 2012
Zid de cetate din zapada
In unele ierni aveam mari probleme cu zapada care era viscolita si forma dune de 1-2 metri. Alteori, cu poleiul si gheata.
Toate trebuiau indepartate de pe suprafata pistei betonate, a cailor de rulare si platformelor de avioane, pentru ca aeroportul sa fie deschis traficului aerian.
Pentru a mentine aeroportul deschis, interveneam cu utilajele de deszapezire (autofreze) care lucrau continuu, uneori in zadar, din cauza crivatului.
Imi amintesc de zapada cazuta in luna noiembrie 1975, cand aeroportul a fost inchis timp de 5 zile, din cauza stratului de zapada care a atins grosimea de 2 metri pe alocuri, cu dune.
Pentru curatarea zapezii, s-a muncit zi si noapte continuu cu tot personalul aeroportului; am inchiriat utilaje grele si autobasculante care transportau zapada pe spatiile inierbate.
Marginile platformelor erau inconjurate de maluri de zapada inalte, asemanatoare cu un zid de cetate.
Sursa:Beniamin Popescu
Sursa:Beniamin Popescu
joi, 5 ianuarie 2012
sâmbătă, 31 decembrie 2011
LA MULTI ANI!
Tuturor celor care urmaresc acest blog, le urez un An Nou plin de realizari! La multi ani!
duminică, 11 decembrie 2011
vineri, 18 noiembrie 2011
Juramant de pionier
“Eu … (numele si prenumele), intrand in randurile Organizatiei Pionierilor, ma angajez sa-mi iubesc patria, sa invat bine, sa fiu harnic si disciplinat, sa cinstesc cravata rosie cu tricolor.”
Sursa: Beniamin Popescu
Sursa: Beniamin Popescu
luni, 7 noiembrie 2011
Stejar, extrema urgenta!
În luna septembrie 1971 aeroportul a fost blocat de o aeronavă aparţinand Companiei British Eagle, Comet 4-B.
La întoarcerea pe pistă, avionul a ieşit cu trenul principal din dreapta pe iarbă, unde terenul era moale si a intrat circa 60 cm în sol.
S-a săpat o pantă la roţile avionului, s-au pus 3 scânduri de stejar, dupa care echipajul a pornit motoarele. După ce a reintrat pe beton, aeronava a rulat fara probleme până în faţa aerogării.
Sursa: Beniamin Popescu
marți, 1 noiembrie 2011
360
Intamplare din anii 70
"Echipajul unui avion militar AN-24 care urma să transporte de la Mihail Kogălniceanu în Rusia un grup de piloţi militari, a informat turnul de dirijare că în cabina de pilotaj a izbucnit un incendiu. Imediat au fost informaţi pompierii care au urmarit avionul la aterizare pentru a acorda asistenţă. Unul din motoare a ramas ambalat, astfel ca avionul a ieşit de pe pistă pe zona înierbată inscriindu-se în viraje de 3600 timp de cca 2 ore, fără ca pompierii să se poată apropia de avion. Focul s-a extins în cabină şi numai după ce avionul s-a blocat între dalele sparte depozitate în liziera de est, pompierii au reuşit să intervină cu spumă şi apă, nereuşind să oprească motorul stâng care era ambalat. După consumarea combustibilului, motorul respectiv s-a oprit, focul fiind ulterior stins."
Sursa:Beniamin Popescu
luni, 17 octombrie 2011
Accident pe platforma
In 1982, la cateva luni de la prabusirea AN-24 pe aerogara, o cisterna FIAT VIBERTI de 60 tone încărcată cu combustibil de aviaţie s-a răsturnat pe platforma din faţa aerogării sosiri, chiar în dreptul turnului de dirijare.
Beniamin Popescu isi aminteste:
„ In anul 1982 in plin sezon, cu 5 avioane pe platforma din fata aerogarii, se rastoarna o autocisterna nou nouta VIBERTI de 60.000 litri cu combustibil pentru avioane. Tot combustibilul s-a scurs pe platforma.
Am fost inspirat si cunoscand canalizarea aeroportului, am trimis oameni la capatul de sud al pistei, unde au facut un dig la iesire si astfel am reusit sa recuperam o parte buna din combustibil.
Cisterna s-a rasturnat deoarece soferul a facut un viraj scurt in viteza, moment in care in interior s-au creat valuri, cisterna nefiind compartimentata si neavand spargator de valuri.
Carburantul recuperat l-am folosit la centrala termica a aeroportului.
Vinovat a fost soferul de la care s-a recuperat paguba. „
luni, 3 octombrie 2011
Pliant 1974
Intr-o singura zi, pe Aeroportul international "M. Kogalniceanu", in afara curselor regulate care deservesc litoratul Marii Negre, aterizeaza-decoleaza 20 curse charter executate de avioanele TAROM si numeroase curse charter ale unor companii straine.
Bucuresti nu reprezinta o etapa finala a calatoriei d-voastra. Folosind avioanele TAROM, BAC 1-11, numai in 25 de minute puteti ajunge din Capitala R.S. Romania pe litoralul Marii Negre. Avioanele cu binecunoscutele insemne TAROM, "Boeing 707", "IL-62" si "BAC-1-11", leaga tara noastra de 29 de mari orase din Europa, Africa, Asia si America de Nord.
Va asiguram ca folosind avioanele TAROM in calatoriile dumneavoastra, nu numai ca nu veti regreta, dar veti fi cucerit de siguranta de zbor a avioanelor noastre, de priceperea pilotilor nostri si de ospitalitatea stewardesselor noastre.
Iata ce spune d-na MARGUERITE SCHOFFIR: "Sunt foarte fericita ca am avut ocazia sa vizitez tara dumneavoastra frumoasa. Sper sa mai am ocazia sa o fac. Zborul a decurs foarte bine si fara dificultate. Si nu doresc decit sa am mereu asemenea zboruri."
Un control tehnic riguros se asigura avioanelor noastre, dupa fiecare zbor.
TAROM - o companie cu personal tehnic bine pregatit, cunoscut pentru grija pe care o acorda avioanelor noastre.
Catering TAROM ureaza "pofta buna" miilor de pasageri de la bordul avioanelor care zboara in jurul lumii.
Pentru o buna servire a pasagerilor, avioanele noastre sint aprovizionate la timp cu diferite preparate culinare si bauturi de calitate.
Va asiguram ca folosind avioanele TAROM in calatoriile dumneavoastra, nu numai ca nu veti regreta, dar veti fi cucerit de siguranta de zbor a avioanelor noastre, de priceperea pilotilor nostri si de ospitalitatea stewardesselor noastre.
Iata ce spune d-na MARGUERITE SCHOFFIR: "Sunt foarte fericita ca am avut ocazia sa vizitez tara dumneavoastra frumoasa. Sper sa mai am ocazia sa o fac. Zborul a decurs foarte bine si fara dificultate. Si nu doresc decit sa am mereu asemenea zboruri."
Abonați-vă la:
Postări (Atom)