La data de 7 decembrie 1970, s-a produs un eveniment tragic - s-a prabusit un BAC 1-11 TAROM.
Avionul inmatriculat YR-BCA, era pilotat de comandantul Gheorghiu si zbura pe ruta Tel Aviv - Bucuresti, insa a fost deviat la Constanta din cauza conditiilor meteo nefavorabile.
Ancheta a stabilit că pilotul a cerut aprobare de a ateriza la ACC - Bucureşti, dar nu i s-a acordat (ACC - Bucureşti fiind închis datorită condiţiilor meteo), fiind obligat să aterizeze la Constanţa.
In conditii de vizibilitate slaba, la înalţimea de 8000 m, a executat viraje largi, fără a respecta schema de apropiere si la radiofarul “UU” a trecut la circa 100 m înălţime, fata de inaltimea obligatorie de 350 m.
La 2 km distanţă faţă de pragul de sud al pistei, avionul a lovit cladirea militara din axul pistei si s-a rupt in 3 parti.
Au murit atunci 15 pasageri şi 3 membri de echipaj, dar au fost si 9 persoane care au supravieţuit.
sursa: Beniamin Popescu
Avionul inmatriculat YR-BCA, era pilotat de comandantul Gheorghiu si zbura pe ruta Tel Aviv - Bucuresti, insa a fost deviat la Constanta din cauza conditiilor meteo nefavorabile.
Ancheta a stabilit că pilotul a cerut aprobare de a ateriza la ACC - Bucureşti, dar nu i s-a acordat (ACC - Bucureşti fiind închis datorită condiţiilor meteo), fiind obligat să aterizeze la Constanţa.
In conditii de vizibilitate slaba, la înalţimea de 8000 m, a executat viraje largi, fără a respecta schema de apropiere si la radiofarul “UU” a trecut la circa 100 m înălţime, fata de inaltimea obligatorie de 350 m.
La 2 km distanţă faţă de pragul de sud al pistei, avionul a lovit cladirea militara din axul pistei si s-a rupt in 3 parti.
Au murit atunci 15 pasageri şi 3 membri de echipaj, dar au fost si 9 persoane care au supravieţuit.
sursa: Beniamin Popescu
Un comentariu:
Copilotul avionului era cumva Dinca?
Trimiteți un comentariu