luni, 18 iulie 2011

Suspiciune de sabotaj

In cursul lunii iulie 1967, soseste pe litoral la bordul unui avion tip Hansa Jet, dl. Willy Brand, insotit de dl. Corneliu Manescu, ministru de externe care l-a condus pe cancelar, la vila presedintelui Ceusescu la Eforie Nord, unde au avut convorbiri.
            Dupa plecarea delegatiei, avionul a fost predat pazei militare (militia si securitatea) care asigurau avioanele de importanta deosebita.
            A doua zi cancelarul trebuia sa se reintoarca in Germania, asa ca, dis-de-dimineata echipajul avionului s-a prezentat pe aeroport, dupa ce au inspectat avionul, au solicitat sa vorbeasca cu conducerea aeroportului si insotiti de personalul nostru au venit la mine in birou sa imi comunice ca nu pot continua zborul cu dl. Brand deoarece au constatat ca cineva a umblat la avion si nu au siguranta zborului.
            Cazul a inceput sa devina serios si neplacut, deplasandu-ma la fata locului am constatat ca geamul avionului din partea laterala stanga era intredeschis capitanul afirmand ca poate cineva a plasat un dispozitiv exploziv.
            Am raportat la randu-mi generalului aviator Sendrea Constantin care mi-a spus sa pregatesc un avion de la cursele charter pentru dl. Brand, care il va trasnport la Bonn.
            La sosirea delegatiei, i-am relatat vestea neplacuta d-lui ministru Corneliu Manescu cele sustinute de echipajul german, apoi am mers in birou de unde dansul l-a sunat pe Nicolae Ceausescu, relatandu-i cele intamplate.
            S-a dispus o ancheta care va stabili cele intamplate.
            Avionul TAROM a decolat cu delegatia facand o escala la Baneasa, unde a coborat dl. Manescu. Dupa aceea echipajul german a venit la mine sa le permit decolare. Le-am spus ca regret, dar nu este posibil, intrucat se va efectua o ancheta.
            Comisia de cercetare a sosit si constatat ca un militian care asigura paza la schimbul turei a pus mana pe stergatorul de la parbriz al avionului timp in care a lovit cu cotul geamul lateral, acesta nefiind asigurat in interior s-a intredeschis creand suspiciunea sustinuta de echipaj.
            Dupa aflarea rezultatelor, am rasuflat usurat, trecand prin atatea emotii de disconfort.
            Echipajul german a putut decola in ziua respective abia in jurul orei 18.

sursa: Beniamin Popescu

Niciun comentariu: