A nins zilele trecute dar nu s-a depus zapada.
Nu e timpul pierdut! :)
ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
BBX 304 si BBX 404 callsign Blue Bell
Tipul elicopterelor - Agusta Westland AW139, inmatriculate OY-HVB si OY-HJL
Vedeti cum e sa zbori la bordul unui elicopter spre o platforma de foraj marin in prezentarea
Bel Air Aviation A/S (Danemarca)
CS Medgidia vrea să-și continue seria victoriilor din Challenge Cup
Fetele din Serbia au venit ieri. Iata o poza pe platforma, langa avionul ATR 72, YU-ALU.
Ati zburat cu Air Serbia? Ce ziceti de avioane? Dar de echipaje?
Frumoaaase!
Update 27.01.2022 - Romania a pierdut :(
Azi sarbatorim!!!
In 2022 se implinesc 18 ani de cand am zburat prima data (si ultima?!) cu un Zeppelin. Era la aeroportul M. Kogalniceanu in vara anului 2004.
Zeppelinul D-LZFN facea un tur al Europei de est, pentru promovarea modelului BMW Seria 1 si a facut cateva zboruri deasupra litoralului, in Mamaia - am mai scris pe blog despre eveniment https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/aeronave-deosebite-pe-aeroport.html
Sunteti curiosi ce am primit? Ia
uitati aici ce frumuseti! J
Daca aveti rabdare, cititi cateva chestii interesante despre Zeppelin.
Date tehnice despre Zeppelin http://www.zeppelinhistory.com/rigid-airships-history/zeppelin-nt/
Dirijabilele din clasa Zeppelin
NT au 75 de metri lungime, 14 metri diametru și 19,50 metri lățime. Au
viteza maximă de 125 km/h și pot zbura 900 km fără aterizare sau 24 de
ore. Dirijabilul din clasa Zeppelin NT poate transporta 12 pasageri plus 2
membri ai echipajului sau 1.900 kg de marfă. Zeppelin NT este capabil să
decoleze și să aterizeze pe verticală.
Corpul aeronavei este realizat ca o combinație a unei structuri
triunghiulare rigide din fibra de carbon, conectate cu structuri de aluminiu și
întărite cu cabluri. Coca aeronavei este o celulă de gaz realizată
dintr-un laminat cu trei straturi: unul din Tedlar (PVF), un strat de țesătură
de poliester și un strat de poliuretan. Zeppelin NT are trei motoare, două
laterale și unul pe pupa, care folosesc benzină de aviație. Cele două
motoare laterale se pot înclina și pot fi rotite cu 90° în sus sau cu 30° în
jos și fac ca dirijabilul să fie capabil de decolări verticale. Motorul
din spate alimentează o elice propulsoare și o elice de direcție.
Cabina de pilotaj este echipată cu sisteme avionice moderne și
oferă vizibilitate externă similara cu cea a unui
elicopter. Comenzile de zbor folosesc tehnologia fly-by-wire pentru
a reduce solicitările fizice ale pilotului, precum și pentru a permite
executarea manevrelor de precizie; pilotul folosește un singur joystick pentru
a conduce dirijabilul.
Date despre Zeppelinul D-LZFN, Friedrichshafen https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_NT
Prototipul Zeppelin NT (SN 01), D-LZFN, Friedrichshafen, a fost destinat a fi utilizat pentru
antrenarea piloților pentru zboruri speciale și pentru prezentări.
Incepand din 2005, Friedrichshafen a avut baza în
Jwaneng, un oraș minier
de diamante din sudul Botswanei, unde a efectuat un studiu geofizic în
numele De Beers Prospecting Botswana.
Dirijabilul a fost mutat de la Amsterdam la Cape Town cu o navă
și apoi zburat la Gaborone, unde a fost instalat un gradiometru gravitational care măsoară modificările câmpului gravitațional al Pământului asociate cu
variațiile densității geologice. Tehnologia se bazează pe accelerometre,
iar calitatea datelor este sensibilă la turbulențele și mișcarea asociate, de
obicei, cu instalațiile de aeronave cu aripă fixă. Dirijabilul, care zboară
încet noaptea într-un aer relativ rece, calm, oferă o platformă foarte stabilă
și silențioasă din punct de vedere vibrațional. Datele rezultate sunt
capabile să dezvăluie semnalele gravitaționale destul de slabe asociate zonelor cu kimberlite – o sursă de diamante –
îngropate sub nisipurile Kalahari. Aceasta misiune s-a încheiat la 20
septembrie 2007, când D-LZFN a
fost avariat iremediabil de un vârtej în timp ce era ancorat la catargul
său.
Inmatricularea D-LZFN a
fost data ulterior altui Zeppelin.
Articole
din presa nationala, din 2004
Bucurestiul, vazut din Zeppelin - de Grigore Cartianu, Evenimentul Zilei, Vineri, 2 iulie 2004 https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1264388-bucurestiul-vazut-din-zeppelin.htm
Astazi este cea de-a treia si ultima zi in care pe cerul Bucurestiului mai
poate fi vazut cel mai mare aparat de zbor din lume, Zeppelin NT. Miine, acesta
va zbura spre Constanta, iar duminica si luni va fi oaspetele turistilor de pe
litoral. Aeronava promoveaza imaginea noului autoturism BMW Seria 1 in 10 tari
din centrul si estul Europei.
Zeppelin, un zbor la 75 de ani - Dacian Don - Agenda zilei http://www.virtualarad.net/news/2004/va_n210704_ro.htm
Cum zboara Zeppelinul https://www.youtube.com/watch?v=Lu4YM15yVDw
Pagina
oficiala de fb a Deutsche
Zeppelin-Reederei ZLT Zeppelin Luftschifftechnik 88046 Friedrichshafen https://www.facebook.com/search/top?q=zeppelin%20nt
Filmare cu sosirea Zeppelinului la Arad https://www.youtube.com/watch?v=Pbf5wJfg86k
O fotografie reusita facuta de un spotter in vara 2004 la Constanta. Norocosii au avut ocazia sa
faca o baie in mare si sa aiba deasupra lor... umbra unui Zeppelin. Eu eram la
bord J. https://www.airliners.net/photo/Deutsche-Zeppelin-Reederei/Zeppelin-LZ-N07-100-Zeppelin-NT/634376
Cel mai tare film facut din Zeppelin! Deasupra muntilor acoperiti de zapada, din Zeppelinul de un alb imaculat care era in zbor stationar, coboara pe franghii 3 schiori pe varf de munte. De acolo, pe rand, fiecare porneste in viteza spre poalele muntelui, urmariti din cer de umbra Uriasului! https://youtu.be/ilQxWAK4EGk
Atentie! Postarea aceasta e numai pentru utilizatorii de Instagram! 👀😁
(daca nu ai cont Insta, nu poti vedea pozele)
Onuca S., o frumoasa insotitoare de bord de la Blue Air, promoveaza aeroportul MK pe Insta 😍✈
Vedeti aici o poza de pe scara de imbarcare in avion, facuta noaptea 🌙, la MK. Mai sunt si alte poze foarte frumoase pe contul ei de Insta.
Colega ei, simpatica Bianca G., a facut o poza exact in acelasi loc, dar in timpul zilei 🌞. Vedeti poza aici.
Multumim echipajelor de la companiile aeriene care promoveaza aeroportul Mihail Kogalniceanu !
💓✈💓
Acest inceput de an a venit cu o stire foarte buna!
„Se instituie anul 2022 ca Anul Smaranda Brăescu, pentru celebrarea
împlinirii a 90 de ani de la stabilirea recordului absolut la parașutism, la
data de 19 mai 1932, de către aviatoarea Smaranda Brăescu. Începând cu
anul 2022, pentru a marca personalitatea aviatoarei Smaranda Brăescu, se pot
desfășura anual ceremonii, în datele de 19 mai și 2 octombrie, care pot fi
organizate de autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și
de instituțiile publice de cultură din țară și din străinătate, prin derularea
unor programe și manifestări cu caracter cultural sportiv, în colaborare cu
organizații neguvernamentale”.
Despre Smaranda Brăescu, parasutista si aviatoare de elita, s-a scris mult. Puteti sa cautati pe net informatii - aici, aici sau aici.
In schimb, daca preferati sa cititi carti, va invit la biblioteca mea ”Zbor imaginar”, unde puteti sa gasiti informatii
despre realizarile Smarandei. Iata cateva randuri:
- Aviatoarele Romaniei, din inaltul cerului in
beciurile Securitatii, de S.
Turturică – ”Era in toamna anului 1927...... In holul din fata cabinetului in
care severul colonel aviator Athanase Berbecu tuna si fulgera impotriva unor
elevi piloti care incalcau disciplina, isi face aparitia o codana bruneta si
cârnă, cu aspect de modesta si timida scolarita, raritate in interiorul cazon
al unei unitati militare, fie ea si aviatica. Inarmata cu o recomandatie scrisa
din partea pictorului Brăescu, binecunoscut in lumea vechilor aviatori ..., cerea
insistent audienta la comandant”.
- Din amintirile unui vechi aviator, de Gh. Negrescu - ”In cadrul Aeroclubului
Albastru s-a dat tot sprijinul inimoasei parasutiste Smaranda Brăescu pentru a
realiza recordul feminin de inaltime la aruncarea cu parasuta. Punandu-i-se la
dispozitie un avion, pilotat de locotenentul Papană, spre a realiza acest
record, Smaranda Brăescu s-a aruncat cu parasuta de la 6000 m, la 28 octombrie
1931, stabilind astfel un record european.”
-
Aviatorul Alex Papană, de V. Firoiu - ”- Papană, iata, te afli in
fata unei parasutiste care vrea sa faca un lucru mare: vrea musai sa se arunce
de sus, de cat mai sus posibil, din avion, pentru a stabili o data cu recordul
absolut feminin al Romaniei, si pe cel absolut, al tarii noastre si – de se va
putea, se-ntelege – si recordul mondial feminin.”
”Imediat ce am ajuns la inaltimea de 6000 m,
domnisoara Smaranda Brăescu se ridică in picioare, se urcă pe scaunul pe care
sezuse in carlinga si trece, cu multa stapanire de sine, cu unul din picioare
peste marginea carlingii. Ma uit un moment inainte si apoi ma intorc din nou
catre navigatoarea mea, pentru i-a face semn sa sara. Constat insa ca a
disparut..... Dupa 21 de minute si 25 de secunde....Smaranda atinsese pamantul
Baraganului...populatia satelor a pornit cu carute, calari, pe biciclete si cei
mai multi pe jos acolo unde vazusera ca se-ndreptase imensa umbrela picata, in
leganari, din inaltul cerului”
- Din amintirile unui vechi aviator, de Gh. Negrescu -”In dorinta de a castiga un
alt record pentru tara mea si pentru gloria feminina in genere, am cerut
poporului roman sa ma ajute, fiindca sunt saraca, sa pot pleca in America
pentru a bate recordul barbatesc de parasutism, care era de 21171 feet detinut
de un american.... Dupa multe incercari, in
ziua de 19 mai 1932, am urcat cu avionul pana la 24000 feet de unde am
sarit. Barograful a fost trimis la Washington, la National Aeronautic
Association, unde am fost recunoscuta si proclamata invingatoare a recordului
mondial de coborare cu parasuta”.
- Escadrila Alba, de D. Focșa – ”Stela Huțan – Palade ...pe
Smaranda Brăescu a cunoscut-o foarte bine si isi aminteste indeosebi de
aversiunea pe care o avea celebra parasutista fata de sovietici si de profunda
ei religiozitate. De fiecare data cand se urca in avion, inainte de porni,
scotea o iconita cu Maica Domnului, o aseza in fata si se inchina, spunand o
rugaciune.”
- Icarii din Carpati, de C. Ucrain si D. Craciun – ”Exemplu de curaj
si pasiune netarmurita, ea a facut, prin recordurile obtinute la parasutism, ca
intreaga omenire sa vorbeasca cu admiratie despre ea si despre Romania”;
Acum, la inceputul anului 2022, e bine sa avem
in minte mostenirea Smarandei Brăescu, care inseamna depasirea barierelor, curaj, determinare, incredere in fortele
proprii, gandire ”out of the box”, cinste si daruire.
Va doresc un an mai bun!
Imagini minunate din 1968 de pe aeroport
sursa eBay, prin grupul fb Istoria Ilustrata a Aeronauticii Romane
Pe net a aparut o informatie noua pentru mine, despre primul zbor al companiei Interflug la Constanta.
Iata extrasul (traducerea e facuta pe site-ul Translator.eu):
CARTEA MARE A INTERFLUG
Căpitanul Klaus Breiler
© 2007 Das Neue Berlin, 256 pagini, germană
Cu ceva timp în urmă, editura "Das Neue Berlin" a publicat o carte remarcabilă sub acest titlu.
Un proces demn de recunoaștere, deoarece astfel de publicații contribuie la menținerea în viață a realizărilor companiei aeriene naționale a RDG și a angajaților săi. Deci, motiv suficient pentru a arunca o privire mai atentă la această nouă publicație.
(.......................)
- In capitolul "... 19 ianuarie 1964: Primul zbor de survolare a Ecuatorului facut de o aeronava INTERFLUG" aflăm, printre altele, că la 8 martie 1960 primul IL-14 a zburat la Constanța în România (....)
Sursa: http://www.interflug.biz/rezensionen.htm
”Cristian Becker, muzicianul român a cărui tinerețe se leagă de celebra formație Scorpions (a fost chitarist în trupa germană), are o flotă de elicoptere și propria școală de pilotaj! Acum chitarist în Salamandra, trupa fondată de el, Becker a fost primul proprietar privat de elicopter din România de după 89. În prezent, închiriază elicoptere pentru diverse servicii.” - sursa: Libertatea.ro
Traieste-ti visul, zboara fara aripi :http://www.becker-aviation.ro/ro/acasa/