miercuri, 24 octombrie 2018

Boeing B747-8F poate ateriza in tara doar la CND!



De azi, la CND e autorizat sa opereze Boeing 747-8 F, care e ceva mai mic decat AN 225.


Visele se implinesc, mai devreme sau mai tarziu!

luni, 22 octombrie 2018

luni, 15 octombrie 2018

CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 4


    Un raport CIA despre controlul armatei sovietice asupra armatei din Romania si detalii despre exercitii militare aeriene cu MiG-15 si IL-28 la MK. Era 1955......relax.....



sursa: arhiva CIA



luni, 8 octombrie 2018

CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 3


   Va invit sa cititi acest raport CIA din 1955, in care se descriu in detaliu amplasamentul aerodromului MK, caile de acces, dispozitivul de paza, dar si detalii tehnice despre bombardierul rusesc IL-28, totul completat cu schite si scheme facute de mana. Ce vremuri.... Spionajul era la inceputurile lui...
Si cand te gandesti ca azi la MK e o baza NATO...










Sursa: arhiva CIA

O imagine a IL-28 (sursa: internet)

Va urma



vineri, 5 octombrie 2018

It's only Rock and Roll, Baby!


Becker Aviation.
Un rocker adevarat, fan Scorpions.

Nu stiu daca pilotul asculta rock in casti .... :)


By Ionut Nedelcu


luni, 1 octombrie 2018

CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 2


  In 1955 in tara erau mai multe aerodromuri militare pe care operau MiG-15, IL-28, Li-2, Ju, PO-2, Fieseler Storch, Heinkel.
Erau unitati militare bine protejate si pazite. Cu toate astea, CIA emite un raport in mai 1955 cu detalii despre fiecare aerodrom.


In raport se mentioneaza ca toate aerodromurile aveau piste betonate de 2500 m lungime si 60/80 m latime.
Despre unitatea de la MK aflam ca avea comandant pe Lt. Col. Moraru si ca de curand sosisera primele 6 bombardiere IL-28.


sursa: arhiva CIA


Cate ceva despre IL-28
ISTORIC OPERATIV IN AVIAŢIA MILITARĂ ROMÂNĂ



http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=114


Singurul avion reactiv de bombardament mediu şi recunoaştere pe care l-a avut Aviaţia Militară Română în dotare după Al Doilea Război Mondial, IL-ul 28 va rămâne în serviciu operativ în perioada 1954 – 1972, perioadă după care va fi înlocuit de copia chinezească denumită Hong 5.



Imediat după venirea lor în ţară, în anul 1954, IL-urile 28 vor intra în compunerea Regimentului 282 Bombardament, regiment dislocat iniţial pe aerodromul Ianca. După o existenţă tumultuoasă, punctată de multiple redislocări (Mihail Kogălniceanu, Bacău, Otopeni, Boteni) Regimentul 282 se transformă în Escadrila 38 Cercetare, stabilindu-se pe aerodromul Borcea. Pe lângă misiunile pentru care au fost construite (bombardament şi recunoaştere), IL-urile 28 vor fi utilizate şi pentru tractarea de manşe în poligonul de trageri aeriene Capu Midia, în acest scop, două aparate fiind dislocate în permanenţă pe aerodromul Mihail Kogălniceanu.


Va urma

marți, 25 septembrie 2018

CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep.1


  Despre aerodromul militar Kogalniceanu stiam ca a fost construit in 1954 si a fost dat in folosinta in 1955. Insa, de curand am gasit un document interesant, un raport CIA din 1950, din care aflam ca inca din 1948 sovieticii aveau un aerodrm improvizat in zona Kogalniceanu (fost Caramurat si Ferdinand I).
Interesant.... Era pe vremea in care Romania si SUA erau in tabere diferite si Razboiul Rece era in desfasurare.

Iata documentul (sursa: arhiva CIA)
Va urma

vineri, 21 septembrie 2018

Aerodromul din localitatea Carol I

Aerodrom militar in anii '40 la Nicolae Balcescu

    Despre istoricul aeroportului Kogalniceanu am mai scris pe blog. Dar nici eu nu stiam ca in apropiere, la Nicolae Balcescu, a fost un aerodrom militar folosit de romani si de germani in razboi!
Pe atunci Nicolae Balcescu se numea Carol I.

Sursa e o carte despre aerodromurile Luftwaffe din Romania.

Aici e un extras:

Luftwaffe Airfields 1935-45 Romania

By Henry L. de Zeng IV



 Carol I

(ROM) (a.k.a. Ciocarlia?; today: Nicolae Bălcescu) (44 21 N – 28 22 E)

General: landing ground in SE Romania 30 km NW of Constanţa and 1 km W of Carol I

(Nicolae Bălcescu). The coordinates and directions are taken from wartime German documents. Rated for bombers.

History: no information, but it existed in Dec 43 although not in 1941. Used by Luftwaffe transport aircraft in Apr-May 1944 during the evacuation of Crimea.

Surface and Dimensions: firm, dry, poor quality grass surface.

1941 and Dec 43 measured 1200 x 1000 meters. Unsuitable for night landings.

Infrastructure: none. The nearest train station was 2 km from the landing ground.

Operational Units:Romania: 1st Long-Range Reconnaissance Sqdn. (Aug 44)?

Luftwaffe: II./TG 2 (Apr 44); III./TG 3 (Apr-May 44).

Station Commands: none identified.

Station Units (on various dates – not complete): none identified.[Sources: chronologies; BA-MA (incl. RL 9/70); NARA; PRO/NA; web site ww2.dk]

sursa: www.ww2.dk

Am cautat locatia indicata in carte si am aflat ca e aici
 
In plus, ca o confirmare (daca mai era nevoie), am gasit o alta carte in care este prezentata harta cu aerodromurile militare germane, cu localitatea Carol I.

 sursa: https://www.worldwar2.ro/forum/index.phpshowtopic=1883&st=30&#entry27862

Pe aerodromul militar operau unitatile Luftwaffe: II./TG 2 si III./TG.

Transportgeschwader (TG) – typical aircraft being the Ju 52/3m or the Me 323. The "TG" designation was a result of the reorganization of the transport branch in 1943. These units were previously designated KG zbV (Kampfgeschwader zur besonderen Verwendung or "combat Geschwader for special purposes").
sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Organization_of_the_Luftwaffe_%281933%E2%80%9345%29

Acum si cateva imagini cu Junkers 52 si Messerschmitt Me 323 Gigant din dotarea TG (nu sunt poze de la aerodromul Carol I)

 Am ales ceva sugestiv, cu oi.....sa semene cu Dobrogea :)

sursa foto: internet


Despre aerodromul militar din Carol I, am gasit cateva pasaje si   in cartea


Istoria unui sat dobrogean: De la Danachioi la Nicolae Bãlcescu
 Dragos Dumitru Dragomir, Luigi Frigioiu



În timpul celui de al II-lea razboi mondial, în comuna au stat soldati germani, în barãci de lemn si carton (localnicii nu mai vãzuserã asa ceva, ei aveau casele din chirpici) si a fost aerodrom militar pe vreo 30 - 40 de ha.

Dupã 23 august 1944,  soldatii germani au plecat intr-o dimineata si dupã amiazã au venit rusii, care au stat câteva         luni, mai mult în aeroportul abandonat de nemti si mai putin în sat. 
Aeroportul avea luminã electricã într-o perioadã în care în sat nu exista asa ceva.


Dupã retragerea germanã satul a fost survolat câteva zile de avioane americane (le recunosteau dupã culoare, fiind argintii). Ani de zile dupã aceea în zona respectivã s-au gãsit bombe nedetonate.