In 1955 in tara erau mai multe aerodromuri militare pe care operau MiG-15, IL-28, Li-2, Ju, PO-2, Fieseler Storch, Heinkel.
Erau unitati militare bine protejate si pazite. Cu toate astea, CIA emite un raport in mai 1955 cu detalii despre fiecare aerodrom.
In raport se mentioneaza ca toate aerodromurile aveau piste betonate de 2500 m lungime si 60/80 m latime.
Despre unitatea de la MK aflam ca avea comandant pe Lt. Col. Moraru si ca de curand sosisera primele 6 bombardiere IL-28.
sursa: arhiva CIA
Cate ceva despre IL-28
ISTORIC OPERATIV IN AVIAŢIA MILITARĂ ROMÂNĂ
http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=114
Singurul avion reactiv de bombardament
mediu şi recunoaştere pe care l-a avut Aviaţia Militară Română în dotare după
Al Doilea Război Mondial, IL-ul 28 va rămâne în serviciu operativ în perioada
1954 – 1972, perioadă după care va fi înlocuit de copia chinezească denumită
Hong 5.
Imediat după venirea lor în ţară, în
anul 1954, IL-urile 28 vor intra în compunerea Regimentului 282 Bombardament,
regiment dislocat iniţial pe aerodromul Ianca. După o existenţă tumultuoasă, punctată
de multiple redislocări (Mihail Kogălniceanu, Bacău, Otopeni, Boteni)
Regimentul 282 se transformă în Escadrila 38 Cercetare, stabilindu-se pe
aerodromul Borcea. Pe lângă misiunile pentru care au fost construite
(bombardament şi recunoaştere), IL-urile 28 vor fi utilizate şi pentru
tractarea de manşe în poligonul de trageri aeriene Capu Midia, în acest scop,
două aparate fiind dislocate în permanenţă pe aerodromul Mihail Kogălniceanu.
Va urma
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu