Domnul arhitect Mihai Andrei a avut amabilitatea sa-mi ofere niste fotografii facute de dansul in 1978 la Aeroportul Constanta - Mihail Kogalniceanu, drept pentru care ii multumesc din nou, aici.
O comoara! Hai sa le vedem si sa le "savuram" pe rand!
Un Tupolev Tu-154 Tarom la decolare. Frumos avion! E preferatul meu!
LAR - Liniile Aeriene Romane, a doua companie nationala dupa Tarom. Avea in dotare avioane BAC 1-11 (ca cel din imagine) si opera in special curse charter. A operat intre 1975 si 1997.
Poluare, nu gluma...
Dar se compensa cu energia "green" de la bicicleta de pe platforma :))
De la stanga la dreapta - IL 18 (probabil Tarom), Boeing B727 Hapag Lloyd si AN-24 Tarom.
Cu siguranta, siguranta pe platforma era un subiect secundar atunci. Ce veste reflectorizante, ce marcaje pe platforma?
Asteptand avionul....
Avioanele, de la stanga la dreapta - AN 24 Tarom, un BAC 1-11 Tarom (pe pista) si un Boeing B727 Hapag Lloyd Flug. Dar e de remarcat si Multicar-ul galben cu remorca si nu in ultimul rand, soldatul roman cu AKM-ul pe umar, ingandurat, gandindu-se probabil la AMR.... :)
O fotografie de la DN, din autobuzul care transporta pasagerii la Agentia Tarom din Constanta. Aici e de remarcat un Tupolev Tu-154 in curs de alimentare cu carburant, cu APA-ul conectat (agregatul de pornire avioane). Dar cel mai interesant e fumul din planul secund. Acolo erau arse deseurile de catering de la avioane, la asa-zisul crematoriu. Erau multe curse de la care se adunau deseuri de catering.
Intre timp, politicile de mediu si cele privind turismul pe litoral s-au schimbat, astfel incat traficul a scazut, la fel si poluarea :))
LAR in rulaj pe platforma , insa remarcati in acesta poza coafura soferului de pe Multicar si pantalonii Charlie ai pasagerului/angajatului :))
Aglomeratie mare pe platforma ! Doua Tupolev-uri Tu-154, un Boeing B707 Tarom (cel din centrul imaginii, cu 4 motoare) si in dreapta se vad doua BAC 1-11.
Boeing B707 la decolare si un AN 24 parcat pe platforma. Un Boeing B707 a fost avion prezidential pana in 2003, cand s-a stabilit ca trebuie "tras pe dreapta". Nici pana azi nu au gasit inlocuitor....
Interesant mesajul gestual al celui din stanga :) Cine o fi fost?
La platforma de grele, ca si in alte zone strategice de pe aeroport, erau foisoare cu soldati in termen care pazeau obiectivul. Gard perimetral nu era pe tot aeroportul, ci numai la soseaua care duce la DN si la DN.
Trei Tupolev-uri in curs de operare era ceva firesc in acei ani. Personalul aeroportului Kogalniceanu era suplimentat cu personal detasat - angajati Tarom (dispeceri de zbor, mecanici si echipaje, bineinteles), dar si soferi de pe alte aeroporturi din tara. Pentru ei detasarea la MK era ca un concediu la mare!
Tupolev Tu-154 YR-TPH alimentat cu Jet A1.
Acelasi avion, cativa ani mai tarziu......
sursa foto: https://www.baaa-acro.com/crash/crash-tupolev-tu-154-nouakchott-1-killed
Iata si povestea aici
Va recomand sa citiți comentariul de mai jos!