miercuri, 26 ianuarie 2022

Volei feminin azi la Medgidia

CS Medgidia vrea să-și continue seria victoriilor din Challenge Cup 

http://www.radioconstanta.ro/2022/01/25/cs-medgidia-vrea-sa-si-continue-seria-victoriilor-din-challenge-cup/

Sala Sporturilor „Iftimie Ilisei” din Medgidia va găzdui miercuri, 26 ianuarie, de la ora 18,30 meciul contând pentru sferturile Challenge Cup la volei feminin dintre formația gazdă, CS Medgidia și Tent Obrenovac din Serbia.
Formația antrenată de Florin Voinea și Radu Began dorește să-și continue seria victoriilor din competiția continentală după ce a eliminat cu două victorii pe OK Kastela din Croația (3-1 în deplasare și tot 3-1 la Medgidia) și pe Hapoel Kfar Saba din Israel (3-0 în deplasare și același scor pe teren propriu).
Iată mesajul clubului dobrogean postat pe un site de socializare: „CS Medgidia o va întâlni miercuri, 26 ianuarie, de la ora 18:30, pe Tent Obrenovac din Serbia, în sferturile de finală ale Cupei Challenge.
Va fi a doua ocazie pentru formația noastră de a juca un meci din cupele europene, chiar în fața propriilor suporteri.
“Este o senzație de nedescris în cuvinte când suntem susținute de suporterii noștri.”, au spus fetele înaintea partidei de acasă, acolo unde speră ca publicul să le fie, ca de fiecare data, aproape.
CS Medgidia a ajuns în aceasta fază a competiției după ce a trecut ultima oară de Hapoel Kfar Saba, cu 3-0, în ambele manșe.
Tent Obranovac vine la Medgidia, după ce a învins-o pe VK Selmy Brno (Cehia) cu două victorii, 3-2 și 3-0.”
Cătălin Donose

Fetele din Serbia au venit ieri. Iata o poza pe platforma, langa avionul ATR 72, YU-ALU.


Ati zburat cu Air Serbia? Ce ziceti de avioane? Dar de echipaje?  

Frumoaaase!


Update 27.01.2022 - Romania a pierdut :(






joi, 20 ianuarie 2022

18 ani!

 Azi sarbatorim!!!

In 2022 se implinesc 18 ani de cand am zburat prima data (si ultima?!) cu un Zeppelin. Era la aeroportul M. Kogalniceanu in vara anului 2004. 

Zeppelinul D-LZFN facea un tur al Europei de est, pentru promovarea modelului BMW Seria 1 si a facut cateva zboruri deasupra litoralului, in Mamaia - am mai scris pe blog despre eveniment https://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.com/p/aeronave-deosebite-pe-aeroport.html



Adevarul e ca ar trebui sa mai astept pana la vara ca sa dau mare petrecere, dar...... a sosit coletul din Germania!!! Yuhuuu!!!

Sunteti curiosi ce am primit? Ia uitati aici ce frumuseti! J






Avem si tort! :))
  

George, multumim pentru colaborare!

 

Daca aveti rabdare, cititi cateva chestii interesante despre Zeppelin.

Date tehnice despre Zeppelin http://www.zeppelinhistory.com/rigid-airships-history/zeppelin-nt/

 Zeppelin NT („Neue Technologie”) este un dirijabil semirigid umplut cu heliu care este fabricat din anii 1990 de compania germană Zeppelin Luftschifftechnik GmbH (ZLT) din Friedrichshafen.

Dirijabilele din clasa Zeppelin NT au 75 de metri lungime, 14 metri diametru și 19,50 metri lățime. Au viteza maximă de 125 km/h și pot zbura 900 km fără aterizare sau 24 de ore. Dirijabilul din clasa Zeppelin NT poate transporta 12 pasageri plus 2 membri ai echipajului sau 1.900 kg de marfă. Zeppelin NT este capabil să decoleze și să aterizeze pe verticală. 

Corpul aeronavei este realizat ca o combinație a unei structuri triunghiulare rigide din fibra de carbon, conectate cu structuri de aluminiu și întărite cu cabluri. Coca aeronavei este o celulă de gaz realizată dintr-un laminat cu trei straturi: unul din Tedlar (PVF), un strat de țesătură de poliester și un strat de poliuretan. Zeppelin NT are trei motoare, două laterale și unul pe pupa, care folosesc benzină de aviație. Cele două motoare laterale se pot înclina și pot fi rotite cu 90° în sus sau cu 30° în jos și fac ca dirijabilul să fie capabil de decolări verticale. Motorul din spate alimentează o elice propulsoare și o elice de direcție.

Cabina de pilotaj este echipată cu sisteme avionice moderne și oferă vizibilitate externă similara cu cea a unui elicopter. Comenzile de zbor folosesc tehnologia fly-by-wire pentru a reduce solicitările fizice ale pilotului, precum și pentru a permite executarea manevrelor de precizie; pilotul folosește un singur joystick pentru a conduce dirijabilul.

 

Date despre Zeppelinul D-LZFN, Friedrichshafen https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_NT

Prototipul Zeppelin NT (SN 01), D-LZFN, Friedrichshafen, a fost destinat a fi utilizat pentru antrenarea piloților pentru zboruri speciale și pentru prezentări. 

D-LZFN a zburat in 2004 in Europa de est, intr-un tur aerian de 2 luni pentru promovarea BMW Series 1, in Slovacia, Romania, Croatia, Slovenia, Turcia, Bulgaria si Ungaria. https://zeppelin-nt.de/en/zeppelin-NT/history.html

Incepand din  2005, Friedrichshafen a avut baza în Jwaneng, un oraș minier de diamante din sudul Botswanei, unde a efectuat un studiu geofizic în numele De Beers Prospecting Botswana. 

Dirijabilul a fost mutat de la Amsterdam la Cape Town cu o navă și apoi zburat la Gaborone, unde a fost instalat un gradiometru gravitational care măsoară modificările câmpului gravitațional al Pământului asociate cu variațiile densității geologice. Tehnologia se bazează pe accelerometre, iar calitatea datelor este sensibilă la turbulențele și mișcarea asociate, de obicei, cu instalațiile de aeronave cu aripă fixă. Dirijabilul, care zboară încet noaptea într-un aer relativ rece, calm, oferă o platformă foarte stabilă și silențioasă din punct de vedere vibrațional. Datele rezultate sunt capabile să dezvăluie semnalele gravitaționale destul de slabe asociate zonelor cu kimberlite – o sursă de diamante – îngropate sub nisipurile Kalahari. Aceasta misiune s-a încheiat la 20 septembrie 2007, când D-LZFN a fost avariat iremediabil de un vârtej în timp ce era ancorat la catargul său. 

Inmatricularea D-LZFN a fost data ulterior altui Zeppelin.

 


 

Articole din presa nationala, din 2004

Bucurestiul, vazut din Zeppelin - de Grigore Cartianu, Evenimentul Zilei, Vineri, 2 iulie 2004 https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1264388-bucurestiul-vazut-din-zeppelin.htm

 

Astazi este cea de-a treia si ultima zi in care pe cerul Bucurestiului mai poate fi vazut cel mai mare aparat de zbor din lume, Zeppelin NT. Miine, acesta va zbura spre Constanta, iar duminica si luni va fi oaspetele turistilor de pe litoral. Aeronava promoveaza imaginea noului autoturism BMW Seria 1 in 10 tari din centrul si estul Europei.

Un reporter al "Evenimentului zilei" a survolat ieri Capitala, timp de aproape o ora, in nacela gigantului zburator. Senzatia e colosala. Mai departe cititi aici https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1264388-bucurestiul-vazut-din-zeppelin.htm


Zeppelin, un zbor la 75 de ani - Dacian Don - Agenda zilei http://www.virtualarad.net/news/2004/va_n210704_ro.htm

Un moment extrem de emotionant pentru angajatii Aeroportului International Arad si, nu in ultimul rand, pentru aradeni, s-a petrecut ieri in judetul nostru: un zeppelin (dirijabil) apartinand Aeroportului german Friedeschafen a survolat Aradul, aterizand in cele din urma pe aeroport.

Acum 75 de ani...
Inedit este faptul ca un astfel de eveniment s-a mai petrecut in Arad acum aproximativ 75 de ani, mai precis pe data de 16 octombrie 1929, la ora 20,00. 
Atunci, din declaratiile directorului Aeroportul Arad, Dan Balacel, la carma zeppelinului nu s-a aflat nimeni altul decat... Graf Zeppelin.
.....



Alte link-uri interesante:

Cum zboara Zeppelinul https://www.youtube.com/watch?v=Lu4YM15yVDw

 

Pagina oficiala de fb a  Deutsche Zeppelin-Reederei ZLT Zeppelin Luftschifftechnik 88046 Friedrichshafen https://www.facebook.com/search/top?q=zeppelin%20nt

Filmare cu  sosirea Zeppelinului la Arad https://www.youtube.com/watch?v=Pbf5wJfg86k

O fotografie reusita facuta de un spotter in vara 2004 la Constanta. Norocosii au avut ocazia sa faca o baie in mare si sa aiba deasupra lor... umbra unui Zeppelin. Eu eram la bord Jhttps://www.airliners.net/photo/Deutsche-Zeppelin-Reederei/Zeppelin-LZ-N07-100-Zeppelin-NT/634376

Cel mai tare film facut din Zeppelin! Deasupra muntilor acoperiti de zapada, din Zeppelinul de un alb imaculat care era in zbor stationar, coboara pe franghii 3 schiori pe varf de munte. De acolo, pe rand, fiecare porneste in viteza spre poalele muntelui, urmariti din cer de umbra Uriasului!  https://youtu.be/ilQxWAK4EGk


Va place trupa Led Zeppelin? Greatest Hits Full Album - Best Songs Of Led Zeppelin Playlist 2021 https://www.youtube.com/watch?v=sH4Ksp3u-ms

 


luni, 17 ianuarie 2022

Stewardesele promoveaza aeroportul Kogalniceanu pe Insta ;)

  Atentie! Postarea aceasta e numai pentru utilizatorii de Instagram! 👀😁 

(daca nu ai cont Insta, nu poti vedea pozele)


 Onuca S., o frumoasa insotitoare de bord de la Blue Air,  promoveaza aeroportul MK pe Insta 😍✈

Vedeti  aici  o poza de pe scara de imbarcare in avion, facuta noaptea 🌙, la MK. Mai sunt si alte poze foarte frumoase pe contul ei de Insta. 

Colega ei, simpatica Bianca G., a facut o poza exact in acelasi loc, dar in timpul zilei 🌞. Vedeti poza aici.


Multumim echipajelor de la companiile aeriene care promoveaza aeroportul Mihail Kogalniceanu !


💓✈💓


vineri, 14 ianuarie 2022

Landing in Constanţa LRCK

Imagini cu aeroportul Kogalniceanu, filmate dintr-un unghi diferit!
Avionul este un BRM Aero Bristell NG-5, inmatriculare UR-ZRS


Il recunoasteti pe dispecerul de sol? 
:)


sursa canalul de YouTube al pilotului Stanislav Zubar

Urmariti filmele lui Stanislav aici
https://www.youtube.com/channel/UC1gpkNXbq06RoOtCtlQIAwA

luni, 3 ianuarie 2022

La inceput de an

 Acest inceput de an a venit cu o stire foarte buna!

„Se instituie anul 2022 ca Anul Smaranda Brăescu, pentru celebrarea împlinirii a 90 de ani de la stabilirea recordului absolut la parașutism, la data de 19 mai 1932, de către aviatoarea Smaranda Brăescu. Începând cu anul 2022, pentru a marca personalitatea aviatoarei Smaranda Brăescu, se pot desfășura anual ceremonii, în datele de 19 mai și 2 octombrie, care pot fi organizate de autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și de instituțiile publice de cultură din țară și din străinătate, prin derularea unor programe și manifestări cu caracter cultural sportiv, în colaborare cu organizații neguvernamentale”.

Despre Smaranda Brăescu, parasutista si aviatoare de elita, s-a scris mult. Puteti sa cautati pe net informatii -  aici, aici sau aici.

In schimb, daca preferati sa cititi carti, va invit la biblioteca mea ”Zbor imaginar”, unde puteti sa gasiti informatii despre realizarile Smarandei. Iata cateva randuri:

-    Aviatoarele Romaniei, din inaltul cerului in beciurile Securitatii, de S. Turturică – ”Era in toamna anului 1927...... In holul din fata cabinetului in care severul colonel aviator Athanase Berbecu tuna si fulgera impotriva unor elevi piloti care incalcau disciplina, isi face aparitia o codana bruneta si cârnă, cu aspect de modesta si timida scolarita, raritate in interiorul cazon al unei unitati militare, fie ea si aviatica. Inarmata cu o recomandatie scrisa din partea pictorului Brăescu, binecunoscut in lumea vechilor aviatori ..., cerea insistent audienta la comandant”.

-     Din amintirile unui vechi aviator, de Gh. Negrescu - ”In cadrul Aeroclubului Albastru s-a dat tot sprijinul inimoasei parasutiste Smaranda Brăescu pentru a realiza recordul feminin de inaltime la aruncarea cu parasuta. Punandu-i-se la dispozitie un avion, pilotat de locotenentul Papană, spre a realiza acest record, Smaranda Brăescu s-a aruncat cu parasuta de la 6000 m, la 28 octombrie 1931, stabilind astfel un record european.”

-        Aviatorul Alex Papană, de V. Firoiu - ”- Papană, iata, te afli in fata unei parasutiste care vrea sa faca un lucru mare: vrea musai sa se arunce de sus, de cat mai sus posibil, din avion, pentru a stabili o data cu recordul absolut feminin al Romaniei, si pe cel absolut, al tarii noastre si – de se va putea, se-ntelege – si recordul mondial feminin.”

”Imediat ce am ajuns la inaltimea de 6000 m, domnisoara Smaranda Brăescu se ridică in picioare, se urcă pe scaunul pe care sezuse in carlinga si trece, cu multa stapanire de sine, cu unul din picioare peste marginea carlingii. Ma uit un moment inainte si apoi ma intorc din nou catre navigatoarea mea, pentru i-a face semn sa sara. Constat insa ca a disparut..... Dupa 21 de minute si 25 de secunde....Smaranda atinsese pamantul Baraganului...populatia satelor a pornit cu carute, calari, pe biciclete si cei mai multi pe jos acolo unde vazusera ca se-ndreptase imensa umbrela picata, in leganari, din inaltul cerului”

-       Din amintirile unui vechi aviator, de Gh. Negrescu -”In dorinta de a castiga un alt record pentru tara mea si pentru gloria feminina in genere, am cerut poporului roman sa ma ajute, fiindca sunt saraca, sa pot pleca in America pentru a bate recordul barbatesc de parasutism, care era de 21171 feet detinut de un american.... Dupa multe incercari, in  ziua de 19 mai 1932, am urcat cu avionul pana la 24000 feet de unde am sarit. Barograful a fost trimis la Washington, la National Aeronautic Association, unde am fost recunoscuta si proclamata invingatoare a recordului mondial de coborare cu parasuta”.

-       Escadrila Alba, de D. Focșa – ”Stela Huțan – Palade ...pe Smaranda Brăescu a cunoscut-o foarte bine si isi aminteste indeosebi de aversiunea pe care o avea celebra parasutista fata de sovietici si de profunda ei religiozitate. De fiecare data cand se urca in avion, inainte de porni, scotea o iconita cu Maica Domnului, o aseza in fata si se inchina, spunand o rugaciune.”

-     Icarii din Carpati, de C. Ucrain si D. Craciun – ”Exemplu de curaj si pasiune netarmurita, ea a facut, prin recordurile obtinute la parasutism, ca intreaga omenire sa vorbeasca cu admiratie despre ea si despre Romania”;

 

Acum, la inceputul anului 2022, e bine sa avem in minte mostenirea Smarandei Brăescu, care  inseamna depasirea barierelor, curaj, determinare, incredere in fortele proprii, gandire ”out of the box”, cinste si daruire.

Va doresc un an mai bun!



joi, 28 octombrie 2021

Raritate - fotografii color din anii '60

Imagini minunate din 1968 de pe aeroport 

sursa eBay, prin grupul fb Istoria Ilustrata a Aeronauticii Romane

P.S. Laura a deslusit misterul!!! Este vorba despre compania Martinair Holland!
 
Utilajul galben e stramosul APA-ului (agregat de pornire a avioanelor) si stra-stramosul GPU :)Aici sunt o multime de detalii! In prim plan, IL18 YR-IMI al TAROM (distrus in 1977 intr-un accident la Otopeni), care e privit cu multa curiozitate de pasagerii care au coborat din avionul Comet 4 al companiei Dan-Air London. 
 
Dupa cum vedeti, pasagerii erau foarte eleganti, asa cum era normal in anii '60 pentru un zbor cu avionul. In stanga pasagerilor se vede Comandantul adjunct de aviatie in uniforma de vara, cu camasa bleu cu maneca scurta si cu cascheta alba. Cel in salopeta alba era mecanicul de la TAROM. Oare cine or fi fost?
 
Tractorasul galben pentru bagaje, fara cabina si fara remorci seamana cu cele care mai sunt si azi prin gari, pentru transportul coletelor grele (am vazut de curand ceva asemenator in Gara de Nord).
 
In partea dreapta in fundal se vede fostul Corp de garda si pe platforma, in zona "buzunarului" de pe calea de rulare Alfa, sunt MiG-uri 21 (cred ca sunt 5).
 
     Ce imagini frumoase! Felicitari  fotografului anonim care le-a facut! 

vineri, 22 octombrie 2021

Zbor cu planorul

In vizita la Aerodromul Iosif Silimon, din Sanpetru, langa Brasov
                               






 A fost un zbor MINUNAT! Multumesc pilotului - instructor Florentina! 
                                                   
In concluzie, a fost de VIS :)


joi, 2 septembrie 2021

Haideti mai repede cu bagajele! Ce tot faceti acolo? :))

 

sursa: fb Istoria ilustrata a Aeronauticii Romane


In cabina Multicarului se pare ca se discuta lucruri importante pe tema aviatiei civile ;)