By Adi, Mihai si Dana
ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
luni, 19 noiembrie 2018
miercuri, 14 noiembrie 2018
Pilonul I - inainte si dupa
Pilonul I de pensii a fost inlocuit cu unul nou. Urmeaza pilonul II, care va fi mai mare! :)
Vechiul pilon
Noua fundatie
Pilonul nou
Detalii pentru curiosi...
Foto: Mihai Viziteu
luni, 12 noiembrie 2018
luni, 5 noiembrie 2018
marți, 30 octombrie 2018
luni, 29 octombrie 2018
miercuri, 24 octombrie 2018
Boeing B747-8F poate ateriza in tara doar la CND!
De azi, la CND e autorizat sa opereze Boeing 747-8 F, care e ceva mai mic decat AN 225.
Visele se implinesc, mai devreme sau mai tarziu!
luni, 22 octombrie 2018
luni, 15 octombrie 2018
CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 4
Un raport CIA despre controlul armatei sovietice asupra armatei din Romania si detalii despre exercitii militare aeriene cu MiG-15 si IL-28 la MK. Era 1955......relax.....
sursa: arhiva CIA
joi, 11 octombrie 2018
luni, 8 octombrie 2018
CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 3
Va invit sa cititi acest raport CIA din 1955, in care se descriu in detaliu amplasamentul aerodromului MK, caile de acces, dispozitivul de paza, dar si detalii tehnice despre bombardierul rusesc IL-28, totul completat cu schite si scheme facute de mana. Ce vremuri.... Spionajul era la inceputurile lui...
Si cand te gandesti ca azi la MK e o baza NATO...
Sursa: arhiva CIA
O imagine a IL-28 (sursa: internet)
Va urma
vineri, 5 octombrie 2018
It's only Rock and Roll, Baby!
Becker Aviation.
Un rocker adevarat, fan Scorpions.
Nu stiu daca pilotul asculta rock in casti .... :)
joi, 4 octombrie 2018
luni, 1 octombrie 2018
CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep. 2
In 1955 in tara erau mai multe aerodromuri militare pe care operau MiG-15, IL-28, Li-2, Ju, PO-2, Fieseler Storch, Heinkel.
Erau unitati militare bine protejate si pazite. Cu toate astea, CIA emite un raport in mai 1955 cu detalii despre fiecare aerodrom.
In raport se mentioneaza ca toate aerodromurile aveau piste betonate de 2500 m lungime si 60/80 m latime.
Despre unitatea de la MK aflam ca avea comandant pe Lt. Col. Moraru si ca de curand sosisera primele 6 bombardiere IL-28.
sursa: arhiva CIA
Cate ceva despre IL-28
ISTORIC OPERATIV IN AVIAŢIA MILITARĂ ROMÂNĂ
http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=114
Singurul avion reactiv de bombardament
mediu şi recunoaştere pe care l-a avut Aviaţia Militară Română în dotare după
Al Doilea Război Mondial, IL-ul 28 va rămâne în serviciu operativ în perioada
1954 – 1972, perioadă după care va fi înlocuit de copia chinezească denumită
Hong 5.
Imediat după venirea lor în ţară, în
anul 1954, IL-urile 28 vor intra în compunerea Regimentului 282 Bombardament,
regiment dislocat iniţial pe aerodromul Ianca. După o existenţă tumultuoasă, punctată
de multiple redislocări (Mihail Kogălniceanu, Bacău, Otopeni, Boteni)
Regimentul 282 se transformă în Escadrila 38 Cercetare, stabilindu-se pe
aerodromul Borcea. Pe lângă misiunile pentru care au fost construite
(bombardament şi recunoaştere), IL-urile 28 vor fi utilizate şi pentru
tractarea de manşe în poligonul de trageri aeriene Capu Midia, în acest scop,
două aparate fiind dislocate în permanenţă pe aerodromul Mihail Kogălniceanu.
Va urma
marți, 25 septembrie 2018
CIA despre aerodromul militar Kogalniceanu - ep.1
Despre aerodromul militar Kogalniceanu stiam ca a fost construit in 1954 si a fost dat in folosinta in 1955. Insa, de curand am gasit un document interesant, un raport CIA din 1950, din care aflam ca inca din 1948 sovieticii aveau un aerodrm improvizat in zona Kogalniceanu (fost Caramurat si Ferdinand I).
Interesant.... Era pe vremea in care Romania si SUA erau in tabere diferite si Razboiul Rece era in desfasurare.
Iata documentul (sursa: arhiva CIA)
Va urma
Abonați-vă la:
Postări (Atom)