luni, 23 septembrie 2024

YR-ELL

  O carte poștală cu Tarom mi-a atras atenția. Am identificat aeroportul Kogălniceanu - imaginea cu elicopterul YR-ELL are în fundal cupola aerogării de la sosiri, turnulețul de vizitare și turnul de control.



detaliu


IAR 316 B Alouette III Aviasan


Despre YR-ELL am găsit pe net niște informații interesante legate de Operațiunea "Autobuzul" din 1981.

Portret: Marian Covache este un fost pilot care apără drepturile proprietarilor brăileni

Amintiri: „Duminică, 23 august 1981, eram pe Aerodromul Arad când am primit ordin să pregătesc elicopterul de zbor. Pilotam aparatul ALLOUETTE YR-ELL şi trebuia să mă deplasez într-un punct indicat de Securitate, de unde urma să ridic nişte terorişti care luaseră ostatici elevi şi profesori dintr-un autobuz care urma să ajungă la defilarea de la Deva. La intervenţia Gen. Homoşteanu, teroriştii au fost lichidaţi şi am fost întorşi din drum", ne-a povestit Marian Covache. (sursa Adevarul 22.09.2010)


Dacă aveți răbdare, puteți citi un articol interesant din Adevărul, despre ce s-a întâmplat în 23 august 1981, așa cum povestește un martor al evenimentului 

Cei trei tineri ceruseră un elicopter şi 30.000 de dolari, pentru a putea fugi din ţară.  ..........................in continuare.............


P.S.

Oare teroriștii din 1981 s-au inspirat din filmul Acțiunea ”Autobuzul” din 1978? L-ați văzut? 

E pe YouTube https://www.youtube.com/watch?v=UX2LwCOZIDo

Niciun comentariu: