luni, 9 mai 2011

Infrastructura aeroportului in anii 1960 - 1962

In 1960,
- au inceput lucrarile la aerogara si platforma de parcare aeronave, executate de IPTANA din cadrul Ministerului Transporturilor, la conducere fiind inginerul Matache.

In anul 1961,
-   a inceput extinderea platformei de stationare a aeronavelor in fata aerogarii;
- s-a construit platforma pentru stationarea autobuzelor si a celorlalte autovehicule pentru pasageri si personal;
- s-au instalat o parte din mijloacele PNA, cum ar fi radiofarul apropiat, radiofarul indepartat, construindu-se pentru acestea cladiri ;
- s-a completat balizajul dupa normele militare cu fir director si luminile de apropiere la pista ;
- a fost instalata statia de radiolocatie pentru aterizare RSD-7.


In 1962,
- la 1 iunie 1962, s-a inaugurat noua aerogara si corpul tehnic cu turnul de control;
- se infiinteaza statia meteo care asigura prognoza zi lumina;
- incep sa functioneze echipamente de navigaţie RAS-K-WM în telegrafie (pana in anul 1965), reteaua 5 FIC si balizajul marginal LUCI-1 (pana in anul 1963).


In acei ani soseaua Ovidiu – Kogalniceanu era pietruita, avea mari denivelari si era traversata de calea ferata Constanta – Cap Midia care era aglomerata cu trenuri care transportau piatra.
In drumul spre aeroport, autobuzele cu pasageri  erau nevoite sa astepte trecerea trenurilor de marfa,  ceea ce ducea la intarzieri la decolare.
Asfaltarea soselei si pasajul la calea ferata s-au realizat prin interventiile comandantului aeroportului, Gheorghe Constantin.

sursa:memorii Gheorghe Constantin; istoricul aeroportului Kogalniceanu

Niciun comentariu: