marți, 3 iulie 2018

Tarom din nou la Constanta!

Bine ati revenit!

Azi, 3 iulie 2018 s-a inaugurat cursa Tarom Satu Mare - Constanta - Satu Mare.


Aici vedeti decolarea de la Satu Mare de azi dimineata
https://www.presasm.ro/fotovideo-o-noua-cursa-de-astazi-de-pe-aeroportul-satu-mare-spre-constanta/




Imagini din zbor de pe Flightradar 24


Si aici vedeti salutul cu tunuri de apa la aterizarea la Constanta


Prima cursa Tarom Satu Mare - Constanta a fost in 1975! 

   La Satu Mare, in anul 1973 începe construirea pistei betonate de 2500×60 metri care se inaugureaza în 1975.
Pe noul aeroport opereaza curse regulate Satu Mare-Bucuresti si Satu Mare-Constanta, cu avioane de tipul AN24, IL 18 si BAC 1-11, dar si zboruri postale, militare si utilitare.

Ca sa intram in atmosfera anilor '70, avem aici un pliant Tarom din 1974, cu imagini de la Constanta.





Un bilet din anii '70




luni, 25 iunie 2018

Doi frati

                                             Fairchild Dornier 328JET 

Companie Sun Air Scandinavia
chiar daca
pe avion scrie British Airways.

Ati inteles cum vine asta? E un fel de franciza :) Ca Fornetti sau Mc Donald's :)


Foto: Adi Jiga



Foto: Mihai Vasile


vineri, 1 iunie 2018

1 iunie 1962 - 1 iunie 2018

Azi sarbatorim copiii dar si turnul de control si aerogara :)

"La 1 iunie 1962 s-a inaugurat constructia noua - aerogara, corpul tehnic cu turnul de control   si dirijare a zborurilor - in prezenta directorului general al Aviatiei civile, col. Cozma Vasile. 
In aerogara incep sa functioneze un bufet - restaurant, un magazin de artizanat si un birou de schimb valutar."
"Peisajul era intregit de un frumos rondou cu fantana arteziana din fata cladirii spre D.N., pana in anul 1967, cand a inceput constructia platformei auto." - 
Beniamin Popescu fost Comandant al Aeroportului

Calatorie in timp

   Din turnul de control se poate vedea totul pe aeroport. Poti vedea si in trecut.....
A aterizat Turkish Airlines si se pregatesc de decolare cursele Tarom. 
Cisterna de carburant se indreapta spre avionul care trebuie sa alimenteze... si pompiera e pe drum.
Colegii nostri sunt la locurile lor pe platforma (de fapt ei sunt pensionari acum :)

Din turnul de control se dirijeaza toate avioanele, indiferent de companie, nationalitate sau secolul in care au depus planul de zbor ....



Multumiri colegelor Laura si Elena!


luni, 28 mai 2018

Un avion asortat cu platforma :)

O raritate de avion. Codul ICAO - SW4 

Numele complet este 
Fairchild-Swearingen SA227-DC Metro 23 

(nu stiu care e prenumele...)
Are trenul inalt

Elicele cu pale lungi

Si nasul e lung...

Numai coada e scurta.


Si ce credeti? Are dungi asortate cu platforma noastra :)

Foto: Mihai Vasile 

vineri, 18 mai 2018

Cod QR pentru blog.

   Azi am generat un cod QR pentru blogul meu despre aeroport. Yuhuu! 

Cu acordul ”celor mari”, am afisat codul in aerogari si in zonele publice, asa incat, daca cineva se plictiseste asteptand avionul, poate sa acceseze blogul si sa vada imagini de pe aeroport sau sa citeasca cate ceva despre istoricul aeroportului. 

Multumesc Mihai si Bogdan!










marți, 8 mai 2018

Programul zborurilor la inceput de vara. Era prin anii '60....


La începutul verii 1962 ziarul « Dobrogea Nouă » consemna deschiderea liniilor aeriene interne şi internaţionale:
- Bucureşti-Constanţa-Tulcea-Constanţa-Bucureşti
- Constanţa-Bucureşti-Arad-Timişoara cu avioane IL-14
- Bucureşti-Constanţa-Odessa cu avioane IL-14, TU-104, IL-18
- Budapesta-Constanţa
- Berlin-Constanţa
- Praga-Constanţa-Bratislava
- Ostrava-Praga-Constanţa
- Praga-Constanţa-Varna.

    În extrasezon traficul se reducea simţitor, rămânand numai cursele regulate interne şi avioanele charter cu turisti nordici care soseau pentru tratamente balneare la Mangalia, Eforie Nord şi Techirghiol. Aeroportul asigura primirile aeronavelor destinate pentru Bucuresti, Varna si Odessa, care erau obligate de condiţii meteorologice să foloseasca Constanţa ca aeroport de rezervă. Când ceaţa dura timp de o zi-două, pasagerii erau transportaţi fie cu autocarele, fie cu trenul la Bucureşti.

   In 1965 destinaţiile erau: Dusseldorf, Frankfurt, Viena, Zurich, Stockholm, Paris, Londra, Istanbul, Praga, Bratislava, Varsovia etc. Vara, în zilele de duminică se organizau zboruri de agrement contra-cost cu avioanele TAROM care stationau pe aeroport.

Sezonul estival 1968 a cuprins o mulţime de curse ale companiilor aeriene: Lufthansa, Aeroflot, Interflug, Condor, Malev, British Eagle, FinnAir, EL-AL, LTU, Air France, Con Air, B.O.A.C., Court-Line, Hapag Lloyd, etc.     
Săptamanal, aeroportul primea şi deservea în jurul de 40 aeronave de mare tonaj, 5 - 7 aeronave pe zi precum şi cursele interne şi avioane charter ale diferitelor firme cu care lucra O.N.T. Litoral Constanţa. Numarul de pasageri care soseau cu aeronavele străine şi româneşti pe zi varia între 500 şi 700 în perioada de vârf.

TU 104, 1965
1967
1968

1969

Comandanţi aeroportului în acea perioadă: 
06.06.1966 - 15.06.1967 Boanţă Nechifor
   15.06.1967 - 01.03.1977 Popescu Beniamin
sursa: memorii Beniamin Popescu


In parcarea aeroportului era cam asa