Foto: Adi Jiga
ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
luni, 30 iulie 2012
luni, 23 iulie 2012
vineri, 20 iulie 2012
Ziua aviatiei e in fiecare zi pe aeroport :)
O alta zi obisnuita pe aeroport.....
Anul acesta, de Ziua Aviatiei, Frecce Tricolori si Turkish Stars, oaspeti ai aeroportului nostru in 2001 si 2006, viziteaza din nou Romania, dar pe alt aeroport.
Daca doriti sa revedeti imagini din anii trecuti, vizitati pagina "Demonstratii aeriene".
luni, 16 iulie 2012
luni, 9 iulie 2012
Pe aeroport, de la rasarit la apus
luni, 2 iulie 2012
Operare Ryanair noaptea
Pista libera, buna de zbor
Decolare in noapte -
noaptea toate avioanele sunt negre :)
noaptea toate avioanele sunt negre :)
Dupa decolare
(Steady shot OFF)
(Steady shot OFF)
luni, 25 iunie 2012
luni, 18 iunie 2012
luni, 11 iunie 2012
luni, 4 iunie 2012
vineri, 1 iunie 2012
1 iunie 1962 - 1 iunie 2012
Treptat, au fost construite aerogara, turnul de control si celelalte cladiri. Si totul a luat amploare. Nivelul traficului din anii '70 nu a fost atins nici azi; nu numai ca nu a fost depasit, dar nici macar nu a fost egalat. Daca ar fi sa analizam de ce se intampla asta, gasim o gramada de motive.
Totusi, cel mai important lucru cred ca sunt oamenii care au lucrat pe aeroport.
Pentru ca ei sa fie cunoscuti, am publicat o mica parte a istoricului aeroportului (perioada 1960 - 1990), asa cum a fost povestit de domnii Gheorghe Constantin si Beniamin Popescu, doi dintre comandantii aeroportului.
Cu aceasta postare se incheie capitolul dedicat trecutului. Incepand de azi, prima pagina a blogului va fi dedicata prezentului. Impreuna cu colaboratorii, voi incerca sa arat ce e mai interesant pe aeroport, in imagini din activitatea de zi cu zi. Rutina pentru unii, pasiune pentru cei mai multi :)
Dana
luni, 28 mai 2012
Beniamin Popescu despre Beniamin Popescu
"Am avut o viata ca toate altele, care spune prea putin altora. Am pornit de jos si am urcat putin cate putin corespunzator capacitatii si imprejurarilor uneori favorabile alteori mai putin favorabile.
Ce-i drept nu a fost usor. In general viata nu e usoara. Au fost si bune si rele, pe care le-am indurat asa cum de altfel le indura si altii, cautand sa ma ridic deasupra lor. Trebuie sa afirm ca n-au lipsit si umilirile, murdariile chiar, si destule din partea multora, dar acestea s-au petrecut pe planul meschin al vietii de toate zilele.
Daca privesc inapoi, vad ca am strabatut o cale ascendenta si ma gasesc un om realizat si n-as fi indraznit sa o visez nici mai tarziu.
Au fost si unii ce-i drept, putini la numar, care m-au invidiat si dusmanit in timpul activitatii, insa mi-am vazut de treaba indeplinind-o cu raspundere si seriozitate.
Dupa efectuarea scolilor si a armatei, in 1954 ma angajez la aviatia sanitara aeroportul Deva pe functie de revizor de aerodrom, unde am functionat pana in anul 1960. In acest timp am continuat zborul sportiv de antrenament anual, realizandu-mi calificarile ca parasutist sportiv.
In 1958 obtin brevetul de personal navigant sportiv si continui zborul de antrenament. Din 1960, ma transfer la Directia Transporturilor Aeriene aeroportul Deva, pe functia de dispecer circulatie aeriana, apoi controlor de trafic aerian, iar mai tarziu navigatie.
In 1958 obtin brevetul de personal navigant sportiv si continui zborul de antrenament. Din 1960, ma transfer la Directia Transporturilor Aeriene aeroportul Deva, pe functia de dispecer circulatie aeriana, apoi controlor de trafic aerian, iar mai tarziu navigatie.
In 1963, sunt numit comandant de aeroport TAROM Deva, cu decizia nr. 2178/1963.
Din iunie 1967 sunt transferat in interesul serviciului la Aeroportul International Constanta Mihail Kogalniceanu pe functia de comandant de aeroport indeplinind-o pana in 1977. In 1976 am solicitat inlocuirea mea in functie.
Am fost trecut pe functia de comandant adjunct si am functionat pana in anul 1990 cand am iesit la pensie, dupa 46 de ani prestati in aviatia civila. Activitatea pe care am desfasurat-o la Mihail Kogalniceanu a fost destul de grea, prin complexitatea si munca uneori istovitoare ce s-a impus, la traficul intens in plina dezvoltare si cu deschideri de lucrari de investitii, la extinderea si modernizarea aeroportului."
luni, 21 mai 2012
Comandantii aeroportului (1961 - 1999) - 3
Dl. Gheorghe Constantin
Dl. Boanta Nechifor
Dl. Beniamin Popescu
Dl. Ioan Vasile
Dl. Alexandru Bîzdîc
Dl. Tudorel Ionescu
Abonați-vă la:
Postări (Atom)