vineri, 21 septembrie 2018

Aerodromul din localitatea Carol I

Aerodrom militar in anii '40 la Nicolae Balcescu

    Despre istoricul aeroportului Kogalniceanu am mai scris pe blog. Dar nici eu nu stiam ca in apropiere, la Nicolae Balcescu, a fost un aerodrom militar folosit de romani si de germani in razboi!
Pe atunci Nicolae Balcescu se numea Carol I.

Sursa e o carte despre aerodromurile Luftwaffe din Romania.

Aici e un extras:

Luftwaffe Airfields 1935-45 Romania

By Henry L. de Zeng IV



 Carol I

(ROM) (a.k.a. Ciocarlia?; today: Nicolae Bălcescu) (44 21 N – 28 22 E)

General: landing ground in SE Romania 30 km NW of Constanţa and 1 km W of Carol I

(Nicolae Bălcescu). The coordinates and directions are taken from wartime German documents. Rated for bombers.

History: no information, but it existed in Dec 43 although not in 1941. Used by Luftwaffe transport aircraft in Apr-May 1944 during the evacuation of Crimea.

Surface and Dimensions: firm, dry, poor quality grass surface.

1941 and Dec 43 measured 1200 x 1000 meters. Unsuitable for night landings.

Infrastructure: none. The nearest train station was 2 km from the landing ground.

Operational Units:Romania: 1st Long-Range Reconnaissance Sqdn. (Aug 44)?

Luftwaffe: II./TG 2 (Apr 44); III./TG 3 (Apr-May 44).

Station Commands: none identified.

Station Units (on various dates – not complete): none identified.[Sources: chronologies; BA-MA (incl. RL 9/70); NARA; PRO/NA; web site ww2.dk]

sursa: www.ww2.dk

Am cautat locatia indicata in carte si am aflat ca e aici
 
In plus, ca o confirmare (daca mai era nevoie), am gasit o alta carte in care este prezentata harta cu aerodromurile militare germane, cu localitatea Carol I.

 sursa: https://www.worldwar2.ro/forum/index.phpshowtopic=1883&st=30&#entry27862

Pe aerodromul militar operau unitatile Luftwaffe: II./TG 2 si III./TG.

Transportgeschwader (TG) – typical aircraft being the Ju 52/3m or the Me 323. The "TG" designation was a result of the reorganization of the transport branch in 1943. These units were previously designated KG zbV (Kampfgeschwader zur besonderen Verwendung or "combat Geschwader for special purposes").
sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Organization_of_the_Luftwaffe_%281933%E2%80%9345%29

Acum si cateva imagini cu Junkers 52 si Messerschmitt Me 323 Gigant din dotarea TG (nu sunt poze de la aerodromul Carol I)

 Am ales ceva sugestiv, cu oi.....sa semene cu Dobrogea :)

sursa foto: internet


Despre aerodromul militar din Carol I, am gasit cateva pasaje si   in cartea


Istoria unui sat dobrogean: De la Danachioi la Nicolae Bãlcescu
 Dragos Dumitru Dragomir, Luigi Frigioiu



În timpul celui de al II-lea razboi mondial, în comuna au stat soldati germani, în barãci de lemn si carton (localnicii nu mai vãzuserã asa ceva, ei aveau casele din chirpici) si a fost aerodrom militar pe vreo 30 - 40 de ha.

Dupã 23 august 1944,  soldatii germani au plecat intr-o dimineata si dupã amiazã au venit rusii, care au stat câteva         luni, mai mult în aeroportul abandonat de nemti si mai putin în sat. 
Aeroportul avea luminã electricã într-o perioadã în care în sat nu exista asa ceva.


Dupã retragerea germanã satul a fost survolat câteva zile de avioane americane (le recunosteau dupã culoare, fiind argintii). Ani de zile dupã aceea în zona respectivã s-au gãsit bombe nedetonate.



 

luni, 17 septembrie 2018

Trei mici

 
 Trei avioane de mici dimensiuni, care au venit in formatie si au fost parcate alaturat, ca niste machete puse frumos, in ordine.....


Dispecer sol -  Gabi Asanageanu
Foto - Adi Jiga


C172 sau Cessna 172 Skyhawk (alb-rosu), 
SUBA sau Fuji FA200 Aero Subaru (alb-verde) si 
DR10 sau Centre Est DR.1050 (alb-albastru)



Dispecer si fotograf de serviciu - Gabi Asanageanu 

luni, 10 septembrie 2018

luni, 20 august 2018

Un negru pe platforma.

Atat de negru ca noaptea nici nu-l vezi parcat pe platforma :)

 Foto: Ionut Nedelcu


Avionul este al unei echipe de fotbal olandeze. Sigla lor e cu o cioara si cu un papagal.....:)))
Foto: Elena Vîță



sâmbătă, 18 august 2018

K5 Aviation Party!!!


Un avion particular, de mari dimensiuni.  Un Airbus 319, inmatriculat in Germania. La exterior nimic deosebit dar in interior Lux!

Ce ati face daca ati avea bani sa-l inchiriati?  Poate v-ați duce într-o insula exotica pentru un party memorabil de o noapte... Vise...
Si totuși, e realitate pentru cateva fete vesele si "norocoase".
România, țara tuturor posibilităților...

By Adi Jiga


Sursa: www. aviapages.com


luni, 13 august 2018

marți, 7 august 2018

Un zbor cu ATR 45


Anuntul de imbarcare pentru cursa Tarom Constanta -Satu Mare.


Paa!


In asteptare la pista, aterizeaza un alt ATR 45 Tarom. Ce de ATR-uri azi...

Decolarea, in sfarsit! Se vad avioanele si elicopterele de la vecini ;)
 

In zbor!

Uite un avion mai sus! Hei! Suntem aici! Ne vedeti si voi? :)


Nori de toate felurile, dar zborul e fara turbulente.



Si am ajuns la Satu Mare! Ce repede! Doar ce am facut niste poze si am baut cafeaua...

La zborul de intoarcere, vad un aeroport. Care o fi? 
Misterul e dezlegat de Ionut. E aerodromul de la Boboc.


Aterizarea la Constanta. 


Parcarea si pregatirea de debarcare. Safety First!

- THE END -







marți, 24 iulie 2018

Ciudatenia pamantului si a aerului :)

Rutan VariEze este un avion homebuilt. 

Ca si cum te duci tu acasa dupa munca si incepi sa-ti construiesti un avion. Ia sa vedem ce a iesit...

Ce-o fi sub husa?


Dar de ce sta asa, sprijinit in bot? S-a rupt jamba?

Are o elice in coada?! Sau aici e botul?

Are un loc pt. un pilot mai slabut.

Uitati aici cum arata gata de plecare. Acum se vede si jamba de bot.

Experimental, dar zboara pe rute internationale.


Orice parinte isi iubeste odrasla si o ingrijeste cu drag, indiferent de cat de ciudata ar fi.... :))
 
Foto: Florin Mic

Aici puteti sa cititi mai multe despre acest avion