Intr-un week-end, am incercat sa uit de avioane si m-am dus sa ma plimb cu salupa pe mare, dar in portul Tomis am dat de ....Osprey V22 USAF!!!
Data viitoare o sa merg intr-un port mai indepartat :))
ACESTA NU ESTE UN BLOG OFICIAL AL S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. Blogul e creat de mine ca un mod de a spune "multumesc" oamenilor care si-au dedicat o parte din viata lor acestui aeroport. O sa regasiti aici cateva amintiri, cateva fotografii si multa pasiune.
Intr-un week-end, am incercat sa uit de avioane si m-am dus sa ma plimb cu salupa pe mare, dar in portul Tomis am dat de ....Osprey V22 USAF!!!
Data viitoare o sa merg intr-un port mai indepartat :))
Toata lumea primeste felicitari cu ocazia sarbatorilor de Paste. Si eu am primit de la multe persoane dar cele mai frumoase "ilustrate" de Paste nu au fost cele cu iepurasi si oua vopsite ci cu avioane!
Dl. Beniamin Popescu, fost Comandant al Aeroportului Constanta-Mihail Kogalniceanu, mi-a transmis salutari si urari de bine din departari, impreuna cu ultimele desene pe care le-a facut. Observati ca textul e in italiana. Asta pentru ca dansul a invatat limba italiana, acum, la o varsta frumoasa (80+)!
Va multumesc domnule Comandant si imi doresc o colaborare cat mai indelungata cu dumneavoastra!
Urmariti noua pagina de pe blog dedicata bibliotecii cu tematica de aviatie "Zbor imaginar"!
Nu avem poze actuale cu avioane de la Kogalniceanu, dar ce aflam despre trecut este mult mai interesant! Iata ce cursa a avut Tarom in 1996 de la Constanta! De necrezut si totusi, adevarat. Pilotul comandant Frumuzache are si un Certificat care atesta evenimentul.
(https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:EnQHAZyRHecJ:https://issuu.com/doruvarlan/docs/cavalerii_spatiului+&cd=28&hl=ro&ct=clnk&gl=ro)
FRUMUZACHE P. GABRIEL
"Aş mai aminti, de exemplu, zborul charter executat cu avionul BAC 1-11 YR-BGE, la 2 iunie 1996, pe ruta Constanţa -Copenhaga - Harstad/Narvik - Copenhaga - Constanţa, când am traversat ... Cercul Polar.”
Cateva date despre pilotul Frumuzache
...................
După absolvirea Şcolii de aviaţie a fost repartizat la Aerobaza Galaţi-Tuluceşti unde, în calitate de copilot, iar apoi de comandant, zburând pe avionul AN-2, a executat misiuni agrosilvice, în anul 1976 a promovat examenul de piloţi de linie aeriană organizat în cadrul companiei In calitate de copilot, iar apoi de comandant şi instructor, a zburat pe avionul AN-24, pe care a totalizat un număr de peste 6 400 ore de zbor. Merită menţionat că, fără să îşi propună în mod
intenţionat, a constatat ulterior că deţine un mic record aeronautic, anume, în anul 1984 a cumulat un număr de 1 155 ore de zbor, iar în anul următor 1985, de asemenea, un număr de 1 200 ore de zbor... Pentru un aviator aceste cifre sunt cel puţin impresionante.
………………
Ca urmare a rezultatelor obţinute, în anul 1985, Gabriel Frumuzache a fost selectat
pentru a face trecerea pe avionul BAC 1-11. A zburat în calitate de copilot, pilot comandant şi
apoi pilot instructor, totalizând circa 4 200 ore de zbor
……………………
In anul 1995 a făcut trecerea pe avionul Boeing 737-300, promovând şi pe acest tip de aeronavă în funcţia de pilot comandant de echipaj şi apoi de pilot instructor, precum şi adjunct al comandantului de detaşament.
………………..
Intre anii 2010 - 2015 a avut, de asemenea, o activitate aeronautică foarte intensă, a zburat pe toate tipurile de avioane Boeing - 737, respectiv seriile: - 300, - 400, - 500, - 800NG.
…………………
…Frumuzache Gabriel a zburat în cariera sa de pilot pe şapte tipuri de aeronave, totalizând peste 24 020 ore de zbor, dintre care un număr de 12 650 ore numai pe avionul Boeing 737.
Ce-ar mai fi de completat la biografia lui Gabriel Frumuzache? Cu siguranţă, opinia generală a colegilor săi aviatori este că, de-a lungul anilor, acesta s-a dovedit a fi posesor al unei judecăţi logice şi pătrunzătoare, că s-a remarcat prin dorinţă de studiu, de instruire. Că îi place să afle, să cerceteze, să investigheze.
Nici azi nu avem poze actuale cu avioane de la Kogalniceanu, dar avem ceva interesant. Povesti reale ale unei foste stewardese Tarom care a avut zboruri catre si de la Kogalniceanu in anii '70 - '90.
Iata ce frumos descrie emotiile din prima cursa si ce detaliu surprinzator aflam de la dansa: o cursa Tarom cu Boeing 707 Constanta - New York!