Demonstratii aeriene

by Elena Mihai

Bonus -  foto fb George Rotaru

Black Sea Air Show 2019

Eram intr-un fel de concediu de ceva timp si eram la curent cu pregatirile de la munca, asa ca in ziua mitingului aerian m-am mobilizat sa ajung la aeroport si sa rezist pana la sfarsit.
M-am intalnit cu multi colegi si fiecare reintalnire a fost o bucurie. Printre invitati au fost oameni de valoare pe care ii apreciez si care m-au sprijinit la greu si atat de mult m-am bucurat sa le fac o surpriza invitandu-i la miting! Un invitat m-a sunat dupa miting sa-mi multumeasca si sa-mi spuna ca s-a indragostit de planoare si ca ar vrea sa zboare cu un planor macar o data in viata:)

Aeroclubul Romaniei a fost subiectul mitingului. Evolutiile avioanelor EXTRA, ale parasutistilor si ale planoarelor au fost extraordinare! Am avut ocazia sa cunosc oameni deosebiti de la Aeroclubul Romaniei si nu numai. Black Sea Air Show 2019 ar fi trebuit sa fie urmat de editia 2 in 2020, insa…nu a fost sa fie. Poate in 2021!

Cu o zi inainte de miting

Aeroclubul Romaniei = valoare si talent!

Foto: Midaella

Foto: George Rotaru (Extra-George)

Pe 13 iulie 2019, de dimineata, lumea a venit devreme sa prinda locuri bune si sa urce in elicoptere si avioane

Unii au venit cu animalele; aici vedeti un caine fericit, la prima ora. Mai tarziu, dupa evolutia MiG-urilor, din cauza zgomotului puternic, a fugit cu coada intre picioare, catre iesire. Saracul....:(

Soparla care a traversat platforma printre rotile avioanelor si ca prin minune, a ramas teafara :)

Pe platforma au fost si standuri cu suvenire. Altii au luat o bere rece si cativa mici ca suvenir :)

In scurt timp, parcarea s-a umplut

Invitatii, fata in fata cu vedetele zilei - pilotii

Alti invitati ne-au privit de sus!

In sfarsit, au inceput evolutiile!
Avioane, planoare si parasutisti de la Aeroclubul Romaniei
Foto: Elena Mihai

Ce delicate in aer...
si ce ciudate la sol :)

Italienii cu Eurofighter Typhoon, care asigura politia aeriana la granitele Romaniei, au facut un super show, impreuna cu RoAF!
Foto: Elena Mihai

Pilotii de la Aeroclubul Romaniei au facut o gramada de poze avioanelor militare italiene

Bineinteles, spotterii au facut cele mai bune fotografii. Dorinta lor cea mare e sa avem la aeroport un loc permanent amenajat pentru ei.....

Super pilot!!!

"Evolutia" spectaculoasa a elicopterului SMURD, care aterizase pentru alimentare :)
video by George Barcaru

Cam asa a fost la

Mitingul Thunderbirds over the Black Sea 2011

In 2011 au revenit americanii de la Thunderbirds (prima data au fost in 2007). A fost multa lume pe aeroport. Venisera cu masinile personale, se blocase drumul national si soseaua catre aeroport. Drumurile de vis-a vis de aeroport devenisera parcari pentru masini si pentru autobuzele supraetajate venite din Constanta.
   Ma dusesem cu o masina de la paza sa recuperez niste invitati de seama de la drumul national si la intoarcere spre aeroport era sa ramanem blocati in trafic, cu toate sirenele Politiei care ne insotea. Panica! In cateva minute era programata decolarea celor de la Thunderbirds si eu eram intr-o masina blocata in trafic! Am ajuns cu greu si am stat cu invitatii, cu ochii pe cer pana la sfarsit.

Au fost atunci pe aeroport printre invitati si domnii Beniamin Popescu si Gheorghe Constantin (RIP), fostii comandanti ai aeroportului din anii ’60. A fost o placere pentru mine sa-i invit sa asiste la un miting aerian la aeroportul pe care fiecare dintre dansii l-a condus atunci cand traficul aerian era la un nivel maxim (alte vremuri, alte politici de promovare a litoralului…). Se bucurau de fiecare evolutie ca niste copii si era o placere sa-i urmaresti cum se uita dupa avioane si comenteaza fiecare figura acrobatica!

antrenament pe 7 iunie
C17 la sosirea de pe 7 iunie
pe 8 iunie, inainte de evolutii
Ce se da aici la coada?
cu scaunelul de pescar, in mijlocul platformei
dintr-o alta epoca
Razboiul s-a terminat demult, dar masina asta rezista :)

Ford din 1900, toamna

Thunderbird pe patru roti

Hai lume la Pilotshop!

Reclama la scolile de aviatie romanesti

foto: Elena Mihai
Invitati de onoare, primii comandanti ai aeroportului, dl General de flotila aeriana (r)
Gheorghe Constantin - in dreapta si dl. Beniamin Popescu.

Uite acolo!
Intre timp, pe sosea
Parcarea se umpluse demult
Jandarmii si politistii au avut multa treaba

Pe drumul de langa livada, masini parcate pana departe, in zare
Tot acolo, autobuzele supraetajate RATC
Ceva inedit: avioane si masini parcate pe platforma, unele langa altele
mmmm.....

De aici, fara cuvinte...

Acelasi miting, vazut de cei de la Romanian Spotters

Thunderbirds 2007

In 2007 a fost un miting aerian deosebit – Thunderbirds over Black Sea! A fost ceva extraordinar! Ce precizie si cat de surprinzatoare au fost evolutiile! Si ce emotii pana sa inceapa zborul, ca ploua torential si nu mai parea ca se opreste ploaia aia!
     Intr-un final, au decolat cu un zgomot puternic de tunet! Stateam cu ochii pe cer, din biroul unde eram sechestrata pentru ca lucram in locul unei colege, la secretariatul aeroportului. Lasasem telefonul, faxul si hartiile si stateam cu geamul deschis, urcata pe un scaun, sa vad cat mai bine si sa fac poze cu binoclul meu. Cine stie cati au sunat la secretariat si m-au injurat ca nu le-am raspuns… ;)

imagini de la Romanian spotters

ROIAS 2006

In 2006 nu eram de munca in ziua mitingului aviatic si stiu ca am vazut evolutiile din incinta unitatii militare, unde erau expuse mai multe avioane in static display. MiG-urile 29 retrase din exploatare si in curs de ruginire erau printre ele :(
Ma minunam cat de bine este sa fii simplu participant la un miting aerian, mai ales ca stiam cata munca este in spatele evenimentului. Am facut o gramada de poze ca aveam acum tehnica avansata – primisem un binoclu cu camera foto digitala incorporata! De fapt era o chinezarie care nu era foarte performanta si care nu a avut viata lunga, dar mie mi se parea ca e “state of the art”:)

by Adi Jiga

imagini de la Romanian spotters

ROIAS 2001

Primul miting aerian la care am participat a fost RoIAS (Romanian International Air Show ) 2001. Ce nebunie a fost pentru noi, cele de la Biroul Handling; era prima data cand se desfasura asa ceva la aeroport! O nebunie frumoasa, pentru ca la sfarsitul zilelor de munca, disparea toata oboseala atunci cand vedeam cat de frumos este show-ul.
Am vazut atunci pentru prima data un Harrier in zbor stationar, pe italienii de la Frecce Tricolori, cu zborul in formatie si fumul colorat in culorile drapelului italian, pe care i-am reintalnit la RoIAS 2006! Evolutia MiG 29 a pilotului Valer Muresan a fost de neuitat!

Imi duc aminte ca in ziua repetitiilor m-am urcat pe acoperisul aerogarii, pe blat, sa fac poze cat mai bune.
Pacat ca nu aveam cu ce. Aveam un aparat foto cu film, fara mari pretentii :(

La ROIAS 2001 a evoluat MiG29-ul - pilot Valer Muresan (ulterior primar in Kogalniceanu).
A fost aplaudat de colegii lui din Regimentul de aviatie 57 si bineinteles, de public.
Regimentul, singura unitate militara din tara cu MiG29, a fost desfiintat in 2004 si MiG-urile 29 au stat ani de zile printre tufe si balarii si au ruginit incet si definitiv...

Senzatia mitingului a fost un Harrier al Royal Air Force, avion cu aterizare/decolare verticala.
Vedeti chestia aia de pe cer, in partea stanga? E Harrier in zbor stationar deasupra pistei.
Tehnica foto :((

Cei mai aplaudati au fost cei de la Frecce Tricolori - italienii, foarte buni piloti!
Totusi, unii au zis ca sunt niste "infumurati"  :)

Seara a fost Hangar Party in unitatea militara. Canta Holograf!
Noi era de munca pe tura de noapte. Cum sa lipsim?
Recunoasteti toate personajele?  ;)